Hej!
ska köpa en "mux" låda tror jag han kalla den för. för att kunna styra gamla martin lampor i samma dmx kedja som övriga lampor, han jag ska köpa den av säger dock att det kan va lite krånligt att få till och han hadde ingen instruktionsbok, får lådan i helgen så ska prova mig fram men tänkte om nån kanske har en instruktionsbok eller egen info om detta?
tack på förhand
Instruktionsbok till martin mux dmx omvandlare
-
Mattias Carlsson
- PAR-64

- Kontakt:
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
- Magnus Stridsberg
- PAR-30

- Kontakt:
Fungerar DMX-interfacet är det inga problem alls. Dock värt att notera att det bara fungerar på udda DMX-kanaler, alltså 1, 3, 5 osv. Den långa DIP-switchen ställs för vilken offset du vill ha, om du ska köra på kanal 1 ställer du den på 0, kanal 3 ställs den på 1 osv. Nionde switchen är termineringsmotstånd och tionde är DMX-mode. Jag misstänker du bara ska köra en RoboZap/MSR1200 på interfacet. I så fall ska tian stå off.
Den korta switchen ställer vilken sorts armatur du vill styra, 16 för RoboZap/MSR1200.
Det sista problemet som kan uppstå (i alla fall som jag tänker nämna här) är vilken programvaruversion du har, men eftersom Zappen var med från version 2 så bör du inte få så mycket problem där.
Lycka till och ha så kul med (i mitt tycke) en av de bästa barreleffekter som har gjorts.
Den korta switchen ställer vilken sorts armatur du vill styra, 16 för RoboZap/MSR1200.
Det sista problemet som kan uppstå (i alla fall som jag tänker nämna här) är vilken programvaruversion du har, men eftersom Zappen var med från version 2 så bör du inte få så mycket problem där.
Lycka till och ha så kul med (i mitt tycke) en av de bästa barreleffekter som har gjorts.
-
Mattias Carlsson
- PAR-64

- Kontakt:
-
Mattias Carlsson
- PAR-64

- Kontakt: