ALLEN&HEATH
-
Björn Smith
- PAR-20

ALLEN&HEATH
Tjoho!
Är det nån som testat ALLEN&HEATH´s nya glserie främst dom mindre modellerna, typ 2400 & 2800?
http://www.glseries.com/
Känns som dom har ett ganska bra upplägg och ligger inom rimliga slantar.
comments?
/polkaz
Är det nån som testat ALLEN&HEATH´s nya glserie främst dom mindre modellerna, typ 2400 & 2800?
http://www.glseries.com/
Känns som dom har ett ganska bra upplägg och ligger inom rimliga slantar.
comments?
/polkaz
-
Gäst
Jag har specat tidigare GL-serie bord till installationer ett antal gånger. Jag tycker att det har varit de icke-VCA borden med bäst pris/prestanda förhållande på marknaden i det nedre prissegmentet. Hur de nya modellerna är har jag tyvärr ingen koll på, men de såg trevliga ut på LLB. Har tyvärr inte sett GB8 så det kan jag inte heller jämföra med.
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

Kände litegrann på 4800 under LLB. Bra känsla i framför allt reglar men även potar.
Svårt att säga hur känslan är efter några månader, men AH har alltid känts som rätt stadiga byggen imho. Mixwiz är en klar favorit när vi pratar små bord, även om den givetvis inte låter lika bra som ett Venice.
Svårt att säga hur känslan är efter några månader, men AH har alltid känts som rätt stadiga byggen imho. Mixwiz är en klar favorit när vi pratar små bord, även om den givetvis inte låter lika bra som ett Venice.
KISS. Keep It Simple Stupid.
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Det är säkert kalasbra, och ergonomin verkar vara av högsta klass, men... har de inte lagt sig i liiiiite fel prissegment. Tror det är svårt för ett "budgetmärke" som A&H att ta upp kampen med de stora pojkarna som Yamaha, Digico och Innovason.ian skrev:Jag brukar mixa monitor på en GL3k. Det funkar, även om GL4k är roligare. Väntar med spänning på deras digitalbord.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- David Wennberg
- PAR-64

-
Samuel Nielsen
- PAR-30

- Presentation: Samuel Nielsen, verksam sedan -98 inom ljudbranschen!
Tittade på deras digital bord under PLASA mässan och det var inte något revelutionerande, tyckte jag, men det är ju som vanligt delade meningar om allt, tyckte det såg mer ut som en styr pulpet till ett rymd skepp än ett mixerbord. Dessutom så fungerade inte mjukvaran utan dom höll på att programmera om bordet på plats och det ger ju inte något bra intryck. Då är det bättre att göra som ett annat stort företag som kommer med ett digital bord i vinter och inte ställa ut det även om dom har en prototyp som funkar. Tills allt är verkligen bra...
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Midas kan det ju vara förstås.
Cadac är ju små inom rockvärlden, men halvstora i musikalsvängen. Och det har antytts i mailinglistor och på LLB att de jobbar på en digitalmixer, nu när de färdigställt M16 och D16. ("Having a 3-frame J-Type that's been running for 20 years is bad for your cash flow, the digital mixer will have a creditcard slot for upgrading the firmware" som Mark sa)
Cadac är ju små inom rockvärlden, men halvstora i musikalsvängen. Och det har antytts i mailinglistor och på LLB att de jobbar på en digitalmixer, nu när de färdigställt M16 och D16. ("Having a 3-frame J-Type that's been running for 20 years is bad for your cash flow, the digital mixer will have a creditcard slot for upgrading the firmware" som Mark sa)
"This is the updated input list"
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
ian skrev:Soundcraft har sin 324 och 328, och hade Broadway, så nåt lär det ju komma från dem snart tycker man.
Soundcraft medger ju att de jobbat på något i flera år, men de vägrar säga när det kommer och vad det är.
Broadway är väl inget digitalbord förresten? Det är väl helt ananloga kretsar som är digitalt styrda...?
Danley Sound Labs - Hearing is believing
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Gäst
-
Samuel Nielsen
- PAR-30

- Presentation: Samuel Nielsen, verksam sedan -98 inom ljudbranschen!
Tyvärr så kan jag inte säga vilka det är, för det visade sig att jag visste lika mycket som den svenska inköps firman om mixer bordet som dom och då bad dom mig att inte släppa det vidare... Men det kommer att vara något i häst väg, ett riktigt dräpar bord som kommer att vara bättre än Digico och det kommer att kosta mer än DigiCo. Tänk vad man kan få veta att träffa på rätt person på PLASA... 
-
Gäst
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt: