ALLEN&HEATH

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Björn Smith
PAR-20
PAR-20

ALLEN&HEATH

Inlägg av Björn Smith »

Tjoho!

Är det nån som testat ALLEN&HEATH´s nya glserie främst dom mindre modellerna, typ 2400 & 2800?

http://www.glseries.com/

Känns som dom har ett ganska bra upplägg och ligger inom rimliga slantar.

comments?

/polkaz

Salekärr
Rookie
Rookie

Inlägg av Salekärr »

Ni får gärna jämföra med Soundcraft GB8 som verkar vara jämförbar och ligger i samma prisklass.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag har specat tidigare GL-serie bord till installationer ett antal gånger. Jag tycker att det har varit de icke-VCA borden med bäst pris/prestanda förhållande på marknaden i det nedre prissegmentet. Hur de nya modellerna är har jag tyvärr ingen koll på, men de såg trevliga ut på LLB. Har tyvärr inte sett GB8 så det kan jag inte heller jämföra med.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Jag brukar mixa monitor på en GL3k. Det funkar, även om GL4k är roligare. Väntar med spänning på deras digitalbord.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Kände litegrann på 4800 under LLB. Bra känsla i framför allt reglar men även potar.

Svårt att säga hur känslan är efter några månader, men AH har alltid känts som rätt stadiga byggen imho. Mixwiz är en klar favorit när vi pratar små bord, även om den givetvis inte låter lika bra som ett Venice.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

ian skrev:Jag brukar mixa monitor på en GL3k. Det funkar, även om GL4k är roligare. Väntar med spänning på deras digitalbord.
Det är säkert kalasbra, och ergonomin verkar vara av högsta klass, men... har de inte lagt sig i liiiiite fel prissegment. Tror det är svårt för ett "budgetmärke" som A&H att ta upp kampen med de stora pojkarna som Yamaha, Digico och Innovason.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Hm, digitalbord, det ska jag starta en ny tråd om! :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Samuel Nielsen
PAR-30
PAR-30
Presentation: Samuel Nielsen, verksam sedan -98 inom ljudbranschen!

Inlägg av Samuel Nielsen »

Tittade på deras digital bord under PLASA mässan och det var inte något revelutionerande, tyckte jag, men det är ju som vanligt delade meningar om allt, tyckte det såg mer ut som en styr pulpet till ett rymd skepp än ett mixerbord. Dessutom så fungerade inte mjukvaran utan dom höll på att programmera om bordet på plats och det ger ju inte något bra intryck. Då är det bättre att göra som ett annat stort företag som kommer med ett digital bord i vinter och inte ställa ut det även om dom har en prototyp som funkar. Tills allt är verkligen bra...

Gäst

Inlägg av Gäst »

Som heter?

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Cadac gissar jag på.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Eller kanske Midas. Och vad väntar Soundcraft på? Och Cadac är väl allt annat än stora?

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Midas kan det ju vara förstås.

Cadac är ju små inom rockvärlden, men halvstora i musikalsvängen. Och det har antytts i mailinglistor och på LLB att de jobbar på en digitalmixer, nu när de färdigställt M16 och D16. ("Having a 3-frame J-Type that's been running for 20 years is bad for your cash flow, the digital mixer will have a creditcard slot for upgrading the firmware" som Mark sa)

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Soundcraft har sin 324 och 328, och hade Broadway, så nåt lär det ju komma från dem snart tycker man.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

ian skrev:Soundcraft har sin 324 och 328, och hade Broadway, så nåt lär det ju komma från dem snart tycker man.

Soundcraft medger ju att de jobbat på något i flera år, men de vägrar säga när det kommer och vad det är.

Broadway är väl inget digitalbord förresten? Det är väl helt ananloga kretsar som är digitalt styrda...?
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Jo, precis, men det var ett steg i rätt riktning.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag tänkte nog mer på antalet tillverkade bord, inte hur stor marknadspenetration dom har i någon del av marknaden.

Samuel Nielsen
PAR-30
PAR-30
Presentation: Samuel Nielsen, verksam sedan -98 inom ljudbranschen!

Inlägg av Samuel Nielsen »

Tyvärr så kan jag inte säga vilka det är, för det visade sig att jag visste lika mycket som den svenska inköps firman om mixer bordet som dom och då bad dom mig att inte släppa det vidare... Men det kommer att vara något i häst väg, ett riktigt dräpar bord som kommer att vara bättre än Digico och det kommer att kosta mer än DigiCo. Tänk vad man kan få veta att träffa på rätt person på PLASA... :)

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja men då är det ju Midas du talar om, det är ingen hemlis. Finns massor av gissningar om det på nätet, speciellt efter Plasa men som du säger är det i en helt annan division. Jag har hört guestimations om priset som ligger runt 250-300 tusen dollar.

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Nu med den täta integrationen mellan de olika delarna i EVI så kommer det väl nåt snart..
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Skriv svar