Fotpedal till behringer FX

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Användarvisningsbild
Victor Göransson
PAR-30
PAR-30
Presentation: Frilansande ljustekniker/operatör/designer - http://delitesolutions.se

Fotpedal till behringer FX

Inlägg av Victor Göransson »

Tjena

Jag undrar om det är någon som vet vbad för slags fotpedal man skall använda till ett Behringer UB1622FX-PRO om man vill stänga av och slå på fx:en

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Man kollar i sin manual, fick man inte med någon går man in på www.behringer.com , man söker rätt på mixerbordet, bläddrar fram manualen och hittar där följande under rubriken "FX footswitch" En illustration av korrekt ledningsdragning för din fotkontroll hittar du i Kap 6.2

Då bläddrar vi vidare till 6.2 och hittar där en bild på en mono teleplugg och texten "fotkontrollen förbinder kortvarigt de båda polerna"

Alltså får du leta efter en fotkontroll som gör just detta, nu är jag ingen musiker, men då bör väl de flesta fotpedal fungera? Något konkret exempel på en fotpedal har jag inte, men nu vet resterande vad det är för funktion som efterfrågas iaf.

Tog 2 minuter att leta rätt på de uppgifterna..

Ush vad spydig jag lät nu.. förlåt.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Ja det lät inte bra!!

Inte så roligt för en 15årig kille som är ny på forumet som vill ha lite hjälp.

Skäms på dig

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Nej, jag såg det när jag skrivit klart :oops: .. Men nu vet ju iaf resterande vad det är för pedal som efterfrågas.

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Jerker Björn »

vad är det för spänningar vi talar om? Han kan väl likagärna ha en helt vanlig tryck-knapp med "återfjädring" som han sedan trycker på med vafan han vill :)

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin

yes

David Göransson
PAR-36
PAR-36

Inlägg av David Göransson »

Kan väl ta vilken sustain-pedal som helst.

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Nä. Det finns två sorter, den ena öppnar kretsen när man trampar ner pedalen den andra sluter kretsen. Till denna mixer tycks det vara den senare varianten som fungerar.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Victor Göransson
PAR-30
PAR-30
Presentation: Frilansande ljustekniker/operatör/designer - http://delitesolutions.se

Inlägg av Victor Göransson »

ok, tack för svaren

Användarvisningsbild
Olle Högberg
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Inlägg av Olle Högberg »

Nästan relaterat till ämnet, så stod min polare, som är fanatisk gitarrist, längst fram på ett gig med Gary Moore, och konstaterade att han har en volympedal för varje medlem i bandet, så att Gary själv bestämmer mixen i monitorerna live.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Låter inte så tokigt faktiskt, tills pedalen tar i bott när han vill ha mer gitarr/bas/whatever ...
"This is the updated input list"

Skriv svar