Fotpedal till behringer FX
- Victor Göransson
- PAR-30

- Presentation: Frilansande ljustekniker/operatör/designer - http://delitesolutions.se
Fotpedal till behringer FX
Tjena
Jag undrar om det är någon som vet vbad för slags fotpedal man skall använda till ett Behringer UB1622FX-PRO om man vill stänga av och slå på fx:en
Jag undrar om det är någon som vet vbad för slags fotpedal man skall använda till ett Behringer UB1622FX-PRO om man vill stänga av och slå på fx:en
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Man kollar i sin manual, fick man inte med någon går man in på www.behringer.com , man söker rätt på mixerbordet, bläddrar fram manualen och hittar där följande under rubriken "FX footswitch" En illustration av korrekt ledningsdragning för din fotkontroll hittar du i Kap 6.2
Då bläddrar vi vidare till 6.2 och hittar där en bild på en mono teleplugg och texten "fotkontrollen förbinder kortvarigt de båda polerna"
Alltså får du leta efter en fotkontroll som gör just detta, nu är jag ingen musiker, men då bör väl de flesta fotpedal fungera? Något konkret exempel på en fotpedal har jag inte, men nu vet resterande vad det är för funktion som efterfrågas iaf.
Tog 2 minuter att leta rätt på de uppgifterna..
Ush vad spydig jag lät nu.. förlåt.
Då bläddrar vi vidare till 6.2 och hittar där en bild på en mono teleplugg och texten "fotkontrollen förbinder kortvarigt de båda polerna"
Alltså får du leta efter en fotkontroll som gör just detta, nu är jag ingen musiker, men då bör väl de flesta fotpedal fungera? Något konkret exempel på en fotpedal har jag inte, men nu vet resterande vad det är för funktion som efterfrågas iaf.
Tog 2 minuter att leta rätt på de uppgifterna..
Ush vad spydig jag lät nu.. förlåt.
//Jonas - ljudoljus.net crew
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
-
Jerker Björn
- PAR-30

- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

-
David Göransson
- PAR-36

-
Per Johanson
- PAR-64

- Victor Göransson
- PAR-30

- Presentation: Frilansande ljustekniker/operatör/designer - http://delitesolutions.se
- Olle Högberg
- PAR-30

- Kontakt:
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt: