Pearl 2008 kopia?
- Anton Gildebrand
- PAR-64

- Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Re: Pearl 2008 kopia?
Spara 25000, köp inte en kopia!
Eventuella felskrivningar är telefonens fel!
Flest inlägg när den dör vinner!
-
Mattias Carlsson
- PAR-64

- Kontakt:
För att! Den fungerar dåligt?
- Anton Gildebrand
- PAR-64

Sannolikt, och om den gör det så har du slängt 25000 i sjön då du inte har någon support från tillverkaren!
-
Marcus Johansson
- Rookie

- Presentation: Driver egen firma där jag bland annat jobbar med live-produktioner av ljud, ljus och bild.
Är det inte mer värt i så fall att köpa t.ex. Avolites Titan Mobile, alternativt GrandMA2 onPC command wing (finns tom på thomann) eller någon av de mindre Chamsys-vingarna? Iofs behöver alla dator för att köra också men både kvalitén och möjligheterna blir större!
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Problemet är ju att andrahandsvärdet blir 0:- på en piratkopia då den blir mycket svårsåld på marknaden, och att försöka kränga den som "original" får man inga kompisar via..
//Jonas - ljudoljus.net crew
-
Mattias Carlsson
- PAR-64

- Kontakt:
Det är sant. Kollar på lite andra alternativ, ha kört mest via dator nu med en dmx vinge, men skulle vilja ha ett bord med mer live känsla för vissa sorters jobb
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
JAg har ett topp frächt om du är intresserad 
-
Mattias Carlsson
- PAR-64

- Kontakt:
Ett vad?
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Orginal Avolites Pearl bord
- Anton Gildebrand
- PAR-64

Köp en GrandMa commandwing 
- Robin Skarp
- PAR-36

- Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv. - Ort: Stockholm
Men vafan, ärligt talat så är väll egentligen hårdvaran inte det som räknas i ett ljusbord, det är bara "hjälpmedel"
Det är mjukvaran som är det intressanta, och den kodas av AVOLITES,
Hur kul skulle det vara att köra en MA2 med daslight mjukvara?
Det finns inga genvägar i denna bransch,
Det är mjukvaran som är det intressanta, och den kodas av AVOLITES,
Hur kul skulle det vara att köra en MA2 med daslight mjukvara?
Det finns inga genvägar i denna bransch,
Det man inte kan ska man lära sig.
-
Timmy Qvarnström
- PAR-30

Jag tog hem ett pearl 2010 ifrån kina nyligen, komplett med avolites logga och hela alltet
Mjukvaran är avolites, reglar och knappar är importerade ifrån england och taiwan, även switchen och mekaniken för rullen.
enda som avslöjar mitt bord är 3pin XLR istället för 5pin
Det finns 4 fabriker i kina som gör dessa, resterande fabriker köper in ifrån dessa 4.
Fabrik 1 deras kloner går inte att se skillnad på, de använder i princip samma komponenter (gråa master reglar)
fabrik 2 använder samma reglar och knappar, fast billigare "moderkort" (röda master reglar)
fabrik 3 använder kina tillverkade kopior på alla komponenter (små bokstäver på rullen)
fabrik 4 totalt crap, knappar i fel färger (blåa attribut knappar) rullen är helt lös mm
jag sitter på massa info då jag pratat med säkert 10 olika leverantörer, och har även mailkontakt med fabrik1
gav 16000 spänn för mitt ink frakt med case och 12" skärm. ifrån fabrik 2, det "finaste" bordet landar på runt 22-25tusen.
Fabrik 1 har även tiger touch titan med 6.1 mjukvaran, identiskt bord, men lite dyrt för att chansa
använder det under gig och det känns stabilt och redigt, har ett jands vista vid sidan om som backup. om det är stabilt i ett halvår så vågar jag utan problem släppa backup lösningen
Detta är inget bord jag har på hyran, för det vore lite omoraliskt. Men för egna gig och stand-in bord när gästande tekniker inte klarar vistat så är det kanon!
Går att ordna visning i Göteborg ifall någon är sugen
Mjukvaran är avolites, reglar och knappar är importerade ifrån england och taiwan, även switchen och mekaniken för rullen.
enda som avslöjar mitt bord är 3pin XLR istället för 5pin
Det finns 4 fabriker i kina som gör dessa, resterande fabriker köper in ifrån dessa 4.
Fabrik 1 deras kloner går inte att se skillnad på, de använder i princip samma komponenter (gråa master reglar)
fabrik 2 använder samma reglar och knappar, fast billigare "moderkort" (röda master reglar)
fabrik 3 använder kina tillverkade kopior på alla komponenter (små bokstäver på rullen)
fabrik 4 totalt crap, knappar i fel färger (blåa attribut knappar) rullen är helt lös mm
jag sitter på massa info då jag pratat med säkert 10 olika leverantörer, och har även mailkontakt med fabrik1
gav 16000 spänn för mitt ink frakt med case och 12" skärm. ifrån fabrik 2, det "finaste" bordet landar på runt 22-25tusen.
Fabrik 1 har även tiger touch titan med 6.1 mjukvaran, identiskt bord, men lite dyrt för att chansa
använder det under gig och det känns stabilt och redigt, har ett jands vista vid sidan om som backup. om det är stabilt i ett halvår så vågar jag utan problem släppa backup lösningen
Detta är inget bord jag har på hyran, för det vore lite omoraliskt. Men för egna gig och stand-in bord när gästande tekniker inte klarar vistat så är det kanon!
Går att ordna visning i Göteborg ifall någon är sugen