Lightjockey problem
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Lightjockey problem
Har något knepig path som jag path som jag inte hittar!
För att kolla en armatur la jag in en 32kanal dimmer.
När jag drar på en regel så ser jag i output DMX att både 1 och 10 blir ändring på!
Global path är 1 till 1
Vad kan felet va????
För att kolla en armatur la jag in en 32kanal dimmer.
När jag drar på en regel så ser jag i output DMX att både 1 och 10 blir ändring på!
Global path är 1 till 1
Vad kan felet va????
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Re: Lightjockey problem
Menar du patch?
Om du öppnar ett helt nytt projekt och sedan lägger in en 32 kanals dimmer så ska det ju fungera, då är ju global patch inaktiverad och ev dmx in också inaktiverad.
Det enda jag kan komma på är att du jobbar med ett gammalt projekt och att någon inställning/patchning/dmx in någonstans ligger och länkar kanal 1 och 10 på något sätt.
Om du öppnar ett helt nytt projekt och sedan lägger in en 32 kanals dimmer så ska det ju fungera, då är ju global patch inaktiverad och ev dmx in också inaktiverad.
Det enda jag kan komma på är att du jobbar med ett gammalt projekt och att någon inställning/patchning/dmx in någonstans ligger och länkar kanal 1 och 10 på något sätt.
//Jonas - ljudoljus.net crew
- Nicke Löfgren
- PAR-64

Visst menar jag patch 
Det är skit mystigt!
Har kollat allt det där! Stämmer bra så det felet är det inte
Det är skit mystigt!
Har kollat allt det där! Stämmer bra så det felet är det inte
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Okej, skumt. Testade precis själv, nytt projekt, lägga till Generic 32 ch och det funkar utan problem.
Du kan inte ta en backup och skicka över?
Du kan inte ta en backup och skicka över?
- Nicke Löfgren
- PAR-64

Jag tror jag har löst problemet! Startade om LJ och dator!
Nu lite annat krux
1 Kan man inte ta en befintig armatur å modefera?
2 Hur döper man filen så man hittar den?
3 Hur lyckas man ändra home pos? Vill att pan/tilt ska va 128
Nu lite annat krux
1 Kan man inte ta en befintig armatur å modefera?
2 Hur döper man filen så man hittar den?
3 Hur lyckas man ändra home pos? Vill att pan/tilt ska va 128
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

Har du kollat listan på tex: http://www.martin.com/service/Software/ ... J/list.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ? Dock så borde det vara samma profiler du redan har i LJ om du har installerat en hyffsat ny version.
Oftast kan medlemmarna i Lightjockey forumet hjälpa till, om du postar en dmx översikt eller liknande på din speciella enhet så kommer det tillbaka en färdig profil om man har bett snällt!
Annars, skapa ny enhet:
Setup, fixture configuration, klicka user definable, lägg till generic fixature 2 (om det inte är en färgväxlare/scanner det rör sig om), ge den en dmx adress, spara, stäng.
Nu ligger den nya enheten på "skrivbordet", högerklicka på den och välj define fixture profile. Nu finns det massa inställningar för att bygga sin profil. Hänvisar till hjälpfilen här, du får läsa på lite själv helt enkelt!
Det bör ju gå att öppna upp en tidigare enhet och sedan genomföra förändringarna och sedan spara som en ny, men har aldrig haft behovet så har inte använt denna funktion själv.
Det står mycket bra i hjälpfilen, gällande det mesta i Lightjockey!
Oftast kan medlemmarna i Lightjockey forumet hjälpa till, om du postar en dmx översikt eller liknande på din speciella enhet så kommer det tillbaka en färdig profil om man har bett snällt!
Annars, skapa ny enhet:
Setup, fixture configuration, klicka user definable, lägg till generic fixature 2 (om det inte är en färgväxlare/scanner det rör sig om), ge den en dmx adress, spara, stäng.
Nu ligger den nya enheten på "skrivbordet", högerklicka på den och välj define fixture profile. Nu finns det massa inställningar för att bygga sin profil. Hänvisar till hjälpfilen här, du får läsa på lite själv helt enkelt!
Det bör ju gå att öppna upp en tidigare enhet och sedan genomföra förändringarna och sedan spara som en ny, men har aldrig haft behovet så har inte använt denna funktion själv.
Det står mycket bra i hjälpfilen, gällande det mesta i Lightjockey!
-
Robert Magnusson
- Rookie

- Presentation: Jobbar med ljud, ljus, reklam, nöjen, event, äventyr där kunden vill ha det.
Nicke
Bara ett litet tips till din fråga 3 om du inte vill göra om en fixtur.
Ställ in allt som du skulle vilja ha det när allt är nollat.
Gå sedan in och välj "Setup - Preference - Default DMX Output".
Då tar den och spara allt du har ut i dmx värden som default output.. så när du clearar allt
så är det det som visas..
Använder det själv oftast för en noll position samt focus.. man får komma ihåg att stänga
av lampan/shuttern så den inte ligger med samt allt annat som inte ska med:)
Lycka till
Bara ett litet tips till din fråga 3 om du inte vill göra om en fixtur.
Ställ in allt som du skulle vilja ha det när allt är nollat.
Gå sedan in och välj "Setup - Preference - Default DMX Output".
Då tar den och spara allt du har ut i dmx värden som default output.. så när du clearar allt
så är det det som visas..
Använder det själv oftast för en noll position samt focus.. man får komma ihåg att stänga
av lampan/shuttern så den inte ligger med samt allt annat som inte ska med:)
Lycka till
- Nicke Löfgren
- PAR-64

Jonas!
Det där har jag koll på men när jag sparar så finns det inte kvar i den modiferade filen!
Å när jag skiner Save As så hittar jag inte den!
Nopp armaturen fanns inte med men en snarlik en! Bl.a. Var pan å tilt på andra kanaler det är dom jag vill byta
Det där har jag koll på men när jag sparar så finns det inte kvar i den modiferade filen!
Å när jag skiner Save As så hittar jag inte den!
Nopp armaturen fanns inte med men en snarlik en! Bl.a. Var pan å tilt på andra kanaler det är dom jag vill byta
- Nicke Löfgren
- PAR-64

Robert, ska testa det