problem med Nätdel till scrollers.

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

problem med Nätdel till scrollers.

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag sitter här igen för andra gången och har problem med nätdelen till jobbets Rainbow scrollers. Maxi4 heter den modellen. Problemet beterisg så att den byter färg som den själv vill. Problemet försvinner efter att jag har bytt IC-kretsarna i den. Är det någon till som har det problemet och vet vad det e som gör att kretsarna går eller ska man räkna med att man ska byta kretsar var 4-5 år?
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: problem med Nätdel till scrollers.

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jag undrar om det har med nätdelen att göra.

Nätdelen är väl bara en stabbad 24volt?
Sedan sitter det väl bara en opto del för att göra signalen galvanisk avskild från det andra.

Har du signalschema? Skulle vara intressant och se

Per Clementz
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av Per Clementz »

Ring till Romator AB http://www.romator.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Titta under "egna produkter" så kommer du att se något trevligt.

Jag fick grymt bra hjälp av dem en gång i tiden.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Nicke Löfgren skrev:Jag undrar om det har med nätdelen att göra.

Nätdelen är väl bara en stabbad 24volt?
Sedan sitter det väl bara en opto del för att göra signalen galvanisk avskild från det andra.

Har du signalschema? Skulle vara intressant och se
Det inte inte bara nätdel och opto som sitter i den
Där sitter även en DMX splitt i den med SN75176BP transciver kretsar.

Mathias Norén
PAR-30
PAR-30
Presentation: Halloj,

Har jobbat lite här o var.
Provningsingenjör SEMKO
Servicechef Spectra
Ljustekniker Dramaten
Elverkstaden Dramaten
Interlite/Wireless Solution
Semilab AB
Kontakt:

Inlägg av Mathias Norén »

Hej,

Om det är 75176:orna som går sönder. Byt ut dem mot de dyrare MAX485. De är mycket tåligare.
Finns på Elfa/Farnell/RS/Bejoken etc. etc.... välj själv.

Kan tänka att det kanske kommer in lite 24V i signalen kanske.

En annan bra ide i FVX kabel är att bara ha skärmen ansluten i honkontakten för att slippa störningar sprider sej framåt i slingan.

Angående Romator så ligger de i Högdalens industriområde(i den Kungliga Huvudstaden), de är totalt oförstående om man har panik och vill beställa delar direkt från dem.
Det måste gå via Tyskland, Lightpower som äger Rainbow och sedan via svensk distributör.

Grüss Gott
MVH

Mathias Norén

OSRAM AB

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Mathias Norén skrev:Hej,

Om det är 75176:orna som går sönder. Byt ut dem mot de dyrare MAX485. De är mycket tåligare.
Finns på Elfa/Farnell/RS/Bejoken etc. etc.... välj själv.

Kan tänka att det kanske kommer in lite 24V i signalen kanske.

En annan bra ide i FVX kabel är att bara ha skärmen ansluten i honkontakten för att slippa störningar sprider sej framåt i slingan.

Angående Romator så ligger de i Högdalens industriområde(i den Kungliga Huvudstaden), de är totalt oförstående om man har panik och vill beställa delar direkt från dem.
Det måste gå via Tyskland, Lightpower som äger Rainbow och sedan via svensk distributör.

Grüss Gott
Jag ska ta och kolla upp det med MAX485 kretsarna i stället. Just nu så satte jag i SN75176 kretsar som jag hadde hemma. Det e något akut den ska va på show i kväll så det finns ingen tid att vänta på några andra kretsar. Hadde bara en kolega sagt till att han hadde problem med den i höstas så hadde man haft mer tid och fixa den.

Jo jag har förstått att Pomator är bara legotillverkare på dem och har inget med konstruktion eller servic att göra. Jag har själv jobbat medx sådant. Vi fick inte göra något mot kundens kunder utan allt skulle gå via kunden som sen skicka vidare till oss.

Jag har själv lödat kablarna och har varit noga med att isolera 24v och Signal ifrån varandra. Krärm jorden är oxå bara kopplad i honsidan

Skriv svar