Stående profilstrålkastare?
-
Johan Olsson
- PAR-20

- Presentation: 17 år bosatt i Jönköping. Jobbar en del på fritiden med enklare ljusjobb, söker nu sommarjobb!
Stående profilstrålkastare?
Hej!
Jag är ljustekniker i en kyrka här i Jönköping. Mitt stora problem är att vår kyrksal är ganska svår att ljussätta, speciellt med den utrustningen vi har. Dock så har vi två stycken profilstrålkastare á (jag tror) 1000w. De är av Selecon Pacific modell, men vilken lins som sitter på vet jag inte. Men de båda har i alla fall byglar som möjliggör att man skulle kunna ställa dem på marken och låta dem lysa uppåt mot t.ex en vägg. Problemet här är ju den värmen som blir (de blir sjukt varma)... finns det något jag inte vet om som möjliggör att man kan bara ställa dem på marken rätt av?
Jag är ljustekniker i en kyrka här i Jönköping. Mitt stora problem är att vår kyrksal är ganska svår att ljussätta, speciellt med den utrustningen vi har. Dock så har vi två stycken profilstrålkastare á (jag tror) 1000w. De är av Selecon Pacific modell, men vilken lins som sitter på vet jag inte. Men de båda har i alla fall byglar som möjliggör att man skulle kunna ställa dem på marken och låta dem lysa uppåt mot t.ex en vägg. Problemet här är ju den värmen som blir (de blir sjukt varma)... finns det något jag inte vet om som möjliggör att man kan bara ställa dem på marken rätt av?
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Re: Stående profilstrålkastare?
Det är kylflänsen baktil som blir varmast. Vi har gjort träplattor som vi skruvar fast på byglen som bildar fot så kan man utan problem ha den på golvet. Tänk bara på att ha lite fri luft runt om och att det inte e någon risk att någon kommer och rör den. Som sagt de blir väldigt varma.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mats Leijonhufvud
- PAR-46

- Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.
Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.
Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite. - Ort: Göteborg
- Kontakt:
Nyare Pacific-profiler har ett skyddsgaller som skall hindra att man kommer åt kylflänsen.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Gallret finns på de nya de gamla finns det inte. Vi har inte det på våra som e 10år gammla.Mats Lindgren skrev:Nyare Pacific-profiler har ett skyddsgaller som skall hindra att man kommer åt kylflänsen.
- Richard Jansson
- PAR-20

- Presentation: Ljusdesigner och programmerare för konsert, teater, musikal och liknande. Har varit i branchen sen 2006 och driver ett eget konsultbolag som subhyr personal till flertalet ljud- och ljusbolag i södra Sverige.
- Kontakt:
Är det inte dumt med trä som inte är brandklassat vid något som blir så varmt?Marcus Sandberg skrev:Vi har gjort träplattor som vi skruvar fast på byglen som bildar fot så kan man utan problem ha den på golvet. Tänk bara på att ha lite fri luft runt om och att det inte e någon risk att någon kommer och rör den. Som sagt de blir väldigt varma.
Varför inte använda primeplates bara?
Richard Jansson
AWT Teknik
+46 768 10 64 61
richard@awtteknik.se
http://www.awtteknik.se" onclick="window.open(this.href);return false;
AWT Teknik
+46 768 10 64 61
richard@awtteknik.se
http://www.awtteknik.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mats Leijonhufvud
- PAR-46

- Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.
Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.
Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite. - Ort: Göteborg
- Kontakt:
Primeplates är din vän. Bort med träplattorna.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Kontakt:
Plattorna blir inte varma. Hadde de blivit det så hadde du inte kunnat ställa ner dem på golvet. Plattan ligger inte emot lampan det e viktigt det måste va ett vist mellanrum mellan lampan och plattan. Det är kylflänsen till reflektorn där bak som blir varm.Richard Jansson skrev:Är det inte dumt med trä som inte är brandklassat vid något som blir så varmt?Marcus Sandberg skrev:Vi har gjort träplattor som vi skruvar fast på byglen som bildar fot så kan man utan problem ha den på golvet. Tänk bara på att ha lite fri luft runt om och att det inte e någon risk att någon kommer och rör den. Som sagt de blir väldigt varma.
Varför inte använda primeplates bara?
- Adam Ander
- PAR-36

- Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv......... - Ort: Avesta
- Kontakt:
0,5m säkerhetsavstånd till brännbara material är det på dom där armaturerna.
även om inte plattan ligger emot så skickar ju lampan ut strålningsvärme och det kan ju ställa till med en del.
även om inte plattan ligger emot så skickar ju lampan ut strålningsvärme och det kan ju ställa till med en del.
Hello, my name is Ninja.