Har sen tidigare ett Martin 2518 som har fått sig en känga för mycket och inte mår så bra längre.
Tänkt att styra mina 2st Martin MX-1 + 2st Martin MX-4, eventuellt 2-3 led-paneler och möjligen någon floodlight/ typ CityColor. Möjligen köper jag några movingheads i framtiden om de blir lite billigare...
Tanken är att vara lite flexibel inför framtiden med möjlighet till datorstyrning (nej jag tänker inte köpa Martin Lightjockey just för ögonblicket).
Önskade funktioner: mer än 6 kanaler (reglar) per aktiv armatur (8 räcker nog, 12 är jättebra), joystick (assignable), blackout-knapp, ev. styra stroboskop och rökmaskin. Bra om den har cirka 10 fasta scener och givetvis går att programmera cirka 100 steg eller mer . Inbyggd chaser är väl också trevligt.
Jag använder min utrustning nästan uteslutande som "kringresande bröllops-dj" men ibland arrangerar vi ravefester i skogen och lite andra galenskaper, alltså bra om den någon gång till nöds kan styra 1-3st halvavancerade RGB-lasrar i 10.000kr-klassen eller liknande
Tacksam för synpunkter
mvh
Andreas