Chauvet Obey 70 nåt att ha?

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Andreas Birgerson
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Chauvet Obey 70 nåt att ha?

Inlägg av Andreas Birgerson »

Hej undrar om någon har någon positiv eller negativ synpunkt på dmx-bordet Chauvet Obey 70, har fått möjlighet att köpa ett nytt för cirka 1500 spänn, borde jag välja något annat?
Har sen tidigare ett Martin 2518 som har fått sig en känga för mycket och inte mår så bra längre.

Tänkt att styra mina 2st Martin MX-1 + 2st Martin MX-4, eventuellt 2-3 led-paneler och möjligen någon floodlight/ typ CityColor. Möjligen köper jag några movingheads i framtiden om de blir lite billigare...

Tanken är att vara lite flexibel inför framtiden med möjlighet till datorstyrning (nej jag tänker inte köpa Martin Lightjockey just för ögonblicket).

Önskade funktioner: mer än 6 kanaler (reglar) per aktiv armatur (8 räcker nog, 12 är jättebra), joystick (assignable), blackout-knapp, ev. styra stroboskop och rökmaskin. Bra om den har cirka 10 fasta scener och givetvis går att programmera cirka 100 steg eller mer . Inbyggd chaser är väl också trevligt.

Jag använder min utrustning nästan uteslutande som "kringresande bröllops-dj" men ibland arrangerar vi ravefester i skogen och lite andra galenskaper, alltså bra om den någon gång till nöds kan styra 1-3st halvavancerade RGB-lasrar i 10.000kr-klassen eller liknande :)

Tacksam för synpunkter

mvh

Andreas

Användarvisningsbild
Jonas Wåhlström
PAR-30
PAR-30
Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.
Uthyrning av ljud, ljusteknik och podier m.m.
Återförsäljare för Akg, Crown, Jbl, chauvet m.m.

Nås på mobil: 0708-164125
jonas@dxd.se
Kontakt:

Re: Chauvet Obey 70 nåt att ha?

Inlägg av Jonas Wåhlström »

Köp en Sweetlight låda och gör programmen hemma eller ha med dig en dator. klart enklaste lösningen.

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46

Inlägg av Tobias Norrfors »

Hur köper man Sweetlight i Sverige?
Birdstreet Production

Användarvisningsbild
Jonas Wåhlström
PAR-30
PAR-30
Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.

jonas@dxd.se
Kontakt:

finns hos http://www.bellalite.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har använt dessa burkar på flera av mina discoteks intallationer.

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46

Inlägg av Tobias Norrfors »

Om jag förstår allting rätt behöver man bara kabeln ifall man alltid har med sig en dator?
Birdstreet Production

Användarvisningsbild
Jonas Wåhlström
PAR-30
PAR-30

jonas@dxd.se
Kontakt:

Japp det verkar så nu vardet ju ett tag sen jag installerade sweetlight och då fanns inte kabel varianten, har bara kört hårdvarianten med knappar, men de funkar ju kanon.

Skriv svar