Hejsan!!
Undrar om Community MVP215HO som Billebro säljer http://www.communitypro.com/index.php/p ... /107-mvpii" onclick="window.open(this.href);return false;
Är det vettiga grejer för lite bättre hemma stereo. eller ska man satsa på nåt annat ?
Som det är nu har ja ett Crest ca9 steg o ett par CW AT-100 o det tycker ju jag att ja kan spela högt med hemma.
nån rekommendation??
är ju mest ute efter att kunna spela högt helt enkelt samtidigt som det inte ska låta helt kack heller??
Edit:
Ändrade länken till tillverkarens sida i stället.
//Jonas
1000W 2x15 Community MVP215HO??
-
Markus Grehn
- Rookie

-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
Re: 1000W 2x15 Community MVP215HO??
Inget personangrepp mot dig men om nån moderator eller så la in som sidhuvud på forumet "Köp inget av Billebro utan välj nåt vettigt istället" skulle vi kunna minska antalet trådar om denna butik avsevärt. Buy once Cry Once gäller alltså även i fortsättningen
Det är ju fel högtalare för ditt ändamål. I helgen hade jag 25-årspartaj och mitt Creative Z5500 spelade så väggarna skakade. ca 4000:- för ett sånt system nytt. Egentligen datorhögtalare men ett helt ok Sourroundsystem om man inte har ett jättestort vardagsrum.
antal tum och antalet Watt är inte A och O.
Det är ju fel högtalare för ditt ändamål. I helgen hade jag 25-årspartaj och mitt Creative Z5500 spelade så väggarna skakade. ca 4000:- för ett sånt system nytt. Egentligen datorhögtalare men ett helt ok Sourroundsystem om man inte har ett jättestort vardagsrum.
antal tum och antalet Watt är inte A och O.
We make good music sound great!
-
Markus Grehn
- Rookie

Ok. Men om man nu bortser ifrån att just billebro säljer dessa, är märket community nåt att hänga i julgran? Samt att där jag nu ska spela är i ett garage 70m2 samt rätt ut på tomten
-
Per Johanson
- PAR-64

Märket är mycket bra. Den aktuella högtalaren är troligen som allt annat som inte kostar något, innehåller massor av element och är jättestor, ren skit (byggt på empiri men ingen erfarenhet av den aktuella högtalaren).
Du är medveten om att den går hyffsat rakt ner till 80 Hz?
Du är medveten om att den går hyffsat rakt ner till 80 Hz?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Markus Grehn
- Rookie

Rakt ner till 80hz? Förklara gärna för ett pucko 
-
Per Johanson
- PAR-64

Att basfrekvenser under 80 Hz inte återges lika starkt som de borde för att uppnå linjär återgivning. Jag tror att du kommer uppleva högtalarna som mellanregisterrika och basfattiga utan en dedikerad bashögtalare.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Magnus Gustafsson
- PAR-56

- Presentation: __________________________________________________
Utan erfarenhet av just dessa burkar så skulle jag dock vilja ge följande tips.
Med låg budget och önskemål om mycket bastryck, köp istället två små högtalare kompletterat med en eller två sub(bar).
Inbyggt slutsteg i subben/subbarna alt aktiv delning och separata slutsteg gör att du kan vrida upp basen och dunka på rätt ordentligt då.
Med en dubbelfemton-låda som den du frågar om krävs det nog rätt mycket EQ och ett STORT slutsteg för att det ska hända något (eller
som Per säger: det blir nog rätt mycket mid annars)...och eftersom stora slutsteg är rätt kostsamma så är det nog bättre att gå på mitt förslag ovan.
mvh
M
Med låg budget och önskemål om mycket bastryck, köp istället två små högtalare kompletterat med en eller två sub(bar).
Inbyggt slutsteg i subben/subbarna alt aktiv delning och separata slutsteg gör att du kan vrida upp basen och dunka på rätt ordentligt då.
Med en dubbelfemton-låda som den du frågar om krävs det nog rätt mycket EQ och ett STORT slutsteg för att det ska hända något (eller
som Per säger: det blir nog rätt mycket mid annars)...och eftersom stora slutsteg är rätt kostsamma så är det nog bättre att gå på mitt förslag ovan.
mvh
M