Jag förstår att det är fel och inte rätt och så vidare..........
Och skulle jag fått problem med vanlig mic kabel skulle jag byta direkt men eftersom jag aldrig haft problem (Hittils iaf) så kanske jag är lite skeptisk till varför såna som håller på med ljus i små system t.ex. skulle behöva lägga pengar på dyrare kabel, självklart är det bättre, jag säger inte emot alls om att det givetvis är bättre med riktig dmx kabel, men låt oss säga att man redan har en massa mic kabel och klarar sig på denna och ej vill lägga ut mer pengar så varför ej då köra på bara den befintliga mic kabeln?.
Jag körde en dansuppvisning på 25 akter i måndags på teatern här i lilla Solle och då använde jag 8 st par 64 led kannor, 8 st färgväxlare, 4 st dmx flowers, 2 st 575 hmi scanners och 10 st par 64 som front. Även 2 st hazers och en rök. Allt på dmx och allt med vanlig mic kabel, även från scen upp till mixplats. Ljuset stog på från 13:00 på dan (genrep) till 21:00 på kvällen då showen sluta. Inte en enda störning i kedjan, så visst funkar det med mic kabel.
Jag säger varken bu eller bä, alla få gö som dom vill, jag delar bara med mig av mina små erfarenheter.
Jag ber om ursäkt för det kanske vart lite off topic, ska ge mig angående dmx kabel nu,lova:)
Ljusmulti
-
Mattias Carlsson
- PAR-64

- Kontakt:
- Niklas Elste
- PAR-64

Re: Ljusmulti
jag är helt imponerad av att du fick 26< att funka
använde du splitter?
jag brukar få problem vid 5 redan men då är det bara en viss model av lampa som är tjurig
använde du splitter?
jag brukar få problem vid 5 redan men då är det bara en viss model av lampa som är tjurig
-
Mattias Carlsson
- PAR-64

- Kontakt:
Jag använda en dmx split. Hadde 3 st rån med armaturer på och varje rå fick en egen dmx lina av den enkla anledningen att om en kabel skulle va glapp eller nått strul skulle dyka upp så dör "bara" ett rå och inte alla, vore tråkigt mitt i föreställningen:P
Sedan fick alla rökare en egen lina med.
Sedan fick alla rökare en egen lina med.
- Niklas Elste
- PAR-64

det låter som jag åxå skulle ha lagt upp det i den situationen
Splitter är en bra uppfinning
Splitter är en bra uppfinning
-
Mattias Carlsson
- PAR-64

- Kontakt:
Helt klart