Bugg i Yamaha Studio Manager!??
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
Bugg i Yamaha Studio Manager!??
Halloj igen!
Nu kommer fler mjukvarufrågor.
Har kommit igång lite med mjukvaruversionen av Pearl och kom då på den briljanta idén att lada ner Yamaha Studio Manager för att lägga in lite namn på mic-kanaler och dylikt på en del band som jag jobbar med så att nästa soundcheck kommer gå snabbare, och för att sedan spara soundchecket på en usb-sticka.
Jag hyr på en Ls9 rätt ofta och ska snart köpa en egen så därav användningsområdet.
När jag installerade programmet och skulle öppna fönster för att börja editera så såg det ut som följer. Ja, jag VET att bilden är stor. Men om ni kollar i ett av dess "fönster" så ser man raden med CUE på alla kanaler, tar jag strippen och med musen drar uppåt så kan jag se allt vad som borde visats i fönstret fast bara så lite i taget.
Är det någon som varit med om detta? kan det vara en grafikinställning på min dator??
Mycket tacksam för hjälp.
Nu kommer fler mjukvarufrågor.
Har kommit igång lite med mjukvaruversionen av Pearl och kom då på den briljanta idén att lada ner Yamaha Studio Manager för att lägga in lite namn på mic-kanaler och dylikt på en del band som jag jobbar med så att nästa soundcheck kommer gå snabbare, och för att sedan spara soundchecket på en usb-sticka.
Jag hyr på en Ls9 rätt ofta och ska snart köpa en egen så därav användningsområdet.
När jag installerade programmet och skulle öppna fönster för att börja editera så såg det ut som följer. Ja, jag VET att bilden är stor. Men om ni kollar i ett av dess "fönster" så ser man raden med CUE på alla kanaler, tar jag strippen och med musen drar uppåt så kan jag se allt vad som borde visats i fönstret fast bara så lite i taget.
Är det någon som varit med om detta? kan det vara en grafikinställning på min dator??
Mycket tacksam för hjälp.
- Bilagor
-
- Yamaha-bugg.JPG (64.6 KiB) Visad 4925 gånger
We make good music sound great!
- Niklas Elste
- PAR-64

- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
Ihopdragna???????????!
Hej, och tack för idiotförklaringen!
Nej, fönsterna är inte bara ihopdragna. som du kanske ser så är de snarare avhuggna i överkant.
Om man går in på yamaha´s hemsida och trycker på filen jag laddat ner så står det vista/Xp http://www.yamahaproaudio.com/downloads ... 9_edt.html
Och jag har ju Xp
Andra förslag?
Nej, fönsterna är inte bara ihopdragna. som du kanske ser så är de snarare avhuggna i överkant.
Om man går in på yamaha´s hemsida och trycker på filen jag laddat ner så står det vista/Xp http://www.yamahaproaudio.com/downloads ... 9_edt.html
Och jag har ju Xp
Andra förslag?
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
fler svar!
Halloj!
testade att ställa in på Display: 1024 x 768 pixels, High Color 16bit or higher som föreslaget men utan större lycka. samma elände fast sunkigare upplösning.
Är inte så bra på grafikkort.
Finns det andra saker man kan fela på?
testade att ställa in på Display: 1024 x 768 pixels, High Color 16bit or higher som föreslaget men utan större lycka. samma elände fast sunkigare upplösning.
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Re: fler svar!
Sett ifall det är Windows standard drivrutiner som används eller dom från grafikkortstillverkaren?Johannes Nordgren skrev:Halloj!
Provat på en annan dator ifall samma fel uppstår där?
//Magnus - Fegge & Mattes
- Niklas Elste
- PAR-64

-
Oskar Johansson
- PAR-20

- Kontakt:
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
Tema!
Halloj!
Det hjälpte tydligen att bara byta tema på windows utséende.
Skönt med en enkel lösning ibland.
Tack ska ni ha!
Det hjälpte tydligen att bara byta tema på windows utséende.
Skönt med en enkel lösning ibland.
Tack ska ni ha!