Tjo!
Har precis fått hem en LS9-16 och skulle försöka köra den vi min laptop. Men inte var det så lätt inte... Har tankat hem allt från Yamahas sida och gjort som det står, men ändå så får jag inte upp så ja kan välja min LS9, när man ska ställa in och ut porterna...
Någon som vet vad jag har gjort för fel? Tacksam för all hjälp ja kan få.
//Micke
Få igång nätverk med LS9
-
Mikael Ericsson
- Rookie

- Presentation: Frilansande backline/ljud tekniker, som kommer från att själv ha gigat runt som musiker i 5 år. Har störst kunskap inom backline och särskilt gitarr världen. Men har även jobbat F.O.H ett antal år.
-
Daniel Eriksson
- PAR-30

- Kontakt:
Hallå!
Har du "tillverkat" en port i DME-N via Kontrollpanelen som överenstämmer med dina värden i bordet?, dvs IP-adress och MAC-adress..
Använder du en korskopplad tp-kabel och konfigurerar din TCP/IP manuellt? T ex om LS9'an har 192.168.0.128 så ger du din dator 192.168.0.127
Om du gjort allt detta så borde det inte vara någon match att få igång det
Lycka till!
/Daniel
Har du "tillverkat" en port i DME-N via Kontrollpanelen som överenstämmer med dina värden i bordet?, dvs IP-adress och MAC-adress..
Använder du en korskopplad tp-kabel och konfigurerar din TCP/IP manuellt? T ex om LS9'an har 192.168.0.128 så ger du din dator 192.168.0.127
Om du gjort allt detta så borde det inte vara någon match att få igång det
Lycka till!
/Daniel
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet