mIRC..
-
Jonas Nordstedt
- PAR-20

mIRC..
Tjena! hörrö ni.. finns det ingen kanal på mIRC där det pratas om ljud, ljus och allt där emellan? Saknar lite sådant på mIRC.. är det någon förresten som använder sig av det?
::Din doktor här i cyberspace::
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
- David Wennberg
- PAR-64

Förr fanns kanalen #ljudteknik på IRCnet, fast eftersom det var lite för lite folk där så försvann den. Eller, jag och knoppen började prata på icq istället rättare sagt
Att starta en chat för forumet har ju varit på tapeten nu. Är en irckanal för bökigt för användarna att ansluta sig till?
Apropå att använda mIRC eller inte så har jag använt mIRC, men använder numera en annan IRCklient som heter irsii. En liten detalj man kanske bör påpeka är att mIRC bara är en applikation för att chatta, på ett sätt som kallas IRC (Internet Relay Chat).
Att starta en chat för forumet har ju varit på tapeten nu. Är en irckanal för bökigt för användarna att ansluta sig till?
Apropå att använda mIRC eller inte så har jag använt mIRC, men använder numera en annan IRCklient som heter irsii. En liten detalj man kanske bör påpeka är att mIRC bara är en applikation för att chatta, på ett sätt som kallas IRC (Internet Relay Chat).
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Inte för att jag kan mycket om chatklienter, men Volano är ju rätt vanlig och jag tycker den funkar bra. Frågan är väl mer i stil med... vilken klient av de som är gratis är bäst? Jag har ingen aning om Volano kostar och isåfall vad.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- David Wennberg
- PAR-64

cyberpunk: Jag trodde att jag kunde halvmycket om chatklienter, men jag hade aldrig hört talas om Volano 
mIRC är nog den vanligaste chatklienten, men det finns ju enklare alternativ. Fast, det finns nog rätt bra webbaserade klienter att prata IRC med också.
Fast, tekniken borde ju inte vara bekymret. Vi är ju tekniker ju! *solglasögon*
mIRC är nog den vanligaste chatklienten, men det finns ju enklare alternativ. Fast, det finns nog rätt bra webbaserade klienter att prata IRC med också.
Fast, tekniken borde ju inte vara bekymret. Vi är ju tekniker ju! *solglasögon*
-
Fredrik Sundström
- PAR-36

- Kontakt:
Aldrig hört talas om Volano. IRC är den vanligaste typen och klart överlägsen allt annat i syftet "prata med varandra" ,....cyberpunk skrev:Inte för att jag kan mycket om chatklienter, men Volano är ju rätt vanlig och jag tycker den funkar bra. Frågan är väl mer i stil med... vilken klient av de som är gratis är bäst? Jag har ingen aning om Volano kostar och isåfall vad.
Inte ett dugg krångligt och jättegratis!
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
http://www.volano.com/
Kanske inte är så vanlig utan bara jag som lyckats springa på den på de få ställen jag ens bryr mig om att chatta.
Kanske inte är så vanlig utan bara jag som lyckats springa på den på de få ställen jag ens bryr mig om att chatta.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
- Pontus Ringholm
- PAR-20

- Presentation: arbetsökande för fullt och hoppas hitta jobb inom ljus branchen...
Peace - Ort: Rydal
-
Oskar Johansson
- PAR-20

- Kontakt:
- Pontus Ringholm
- PAR-20

- Presentation: arbetsökande för fullt och hoppas hitta jobb inom ljus branchen...
- Jonathan Olsson
- PAR-36

- Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
- Kontakt:
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Håller lite med föregående skribent... Intresset är nog ganska svagt - vi har ju lixom inte riktigt tid att IRCa, vi ska ju jobba...
Så - från ljudoljus.net's sida är intresset väldigt svagt, typ helt obefintligt... Men känner du dig manad får du starta en egen kanal - men det är inget som ljudoljus.net kommer stå för.
Så - från ljudoljus.net's sida är intresset väldigt svagt, typ helt obefintligt... Men känner du dig manad får du starta en egen kanal - men det är inget som ljudoljus.net kommer stå för.
//Magnus
- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Problemet med en chat är att säkert samma saker kommer tas upp flera gånger, och tar sig någon tid att förklara ett problem ingående så är det en fördel om detta kan komma alla till nytta.
Personen som förklarar ska känna att den tid han eller hon lägger på att skriva sitt inlägg kommer många till nytta och inte bara de som är inne i chatten för tillfället.
Rent tekniskt finns inga möjligheter att moderera en chat ifrån vår sida, vi läser och granskar allt som skrivs på forumet, bara det är ett stort jobb, att konstant läsa och granska en chatt finns det inga möjligheter till.
Så kort sagt, en forumsform för diskussioner tror jag kommer fler till nytta, och vi vill ju att folk ska hinna arbeta lite på arbetsid också, i dagsläget är det många som "hänger" på forumet också!
Enda fördelen som jag ser med en chat är att man kanske kan diskutera lite andra saker med medlemmarna i fråga, men det finns ju PM, mail, MSN, ICQ etc för det ändamålet.
Personen som förklarar ska känna att den tid han eller hon lägger på att skriva sitt inlägg kommer många till nytta och inte bara de som är inne i chatten för tillfället.
Rent tekniskt finns inga möjligheter att moderera en chat ifrån vår sida, vi läser och granskar allt som skrivs på forumet, bara det är ett stort jobb, att konstant läsa och granska en chatt finns det inga möjligheter till.
Så kort sagt, en forumsform för diskussioner tror jag kommer fler till nytta, och vi vill ju att folk ska hinna arbeta lite på arbetsid också, i dagsläget är det många som "hänger" på forumet också!
Enda fördelen som jag ser med en chat är att man kanske kan diskutera lite andra saker med medlemmarna i fråga, men det finns ju PM, mail, MSN, ICQ etc för det ändamålet.
//Jonas - ljudoljus.net crew
-
Per Johanson
- PAR-64

Jag har blivit halshuggen för detta en gång förut, men det fungerar i alla fall utmärkt med chattar på PSW.
I och för sig är det oftast med internationella gurus som man får ställa frågor till och att tro att man kan få dessa att ställa upp här kanske övermodigt?
I och för sig är det oftast med internationella gurus som man får ställa frågor till och att tro att man kan få dessa att ställa upp här kanske övermodigt?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
- Leif Baltazars
- PAR-64

- Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
- Kontakt:
Tror inte att chatta är så kul. I så fall uppfann Bell telefonen helt i onödan
En hel del av oss kör pekfingervalsen på tangentbordet (bl a jag). Hur jäkla kul är det att chatta då? Man hinner få fem förfrågningar om man är kvar, innan man ens gjort ett inlägg
. Nä kör gruppsamtal på telefon, det är smidigare. Skaffa dessutom headset till telefonen så kan du jobba samtidigt.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
- Pontus Ringholm
- PAR-20

-
Oskar Johansson
- PAR-20

- Kontakt:
- Henrik Öberg
- PAR-30

- Presentation: Vi syns nästa gång! Nästa gång, då syns vi! Har vi inte setts nästa gång så får vi synas tidigare!
- Kontakt: