Carl Breander skrev:Kan man inte bara slå en pling till Griven och kolla ?
Jonas Larsson skrev:Centereffekten är en "Shuttle", ser dock ut att vara slaktad på bilden! Ska sitta paraplyspeglar runt denna effekt. HMI 1200 eller HMI 2500.
Scannern är en "Cruiser". HMI 575 eller HMI 1200.
Pam vet säkert mer!
Där har du svaret Carl. Någon som kunde komma med ett namn vilket gjorde att det var mycket lättare att leta på nätet. Säljaren hade kontaktat Griven innan, men de sa att det troligen var en modifierad Cyclope!!! Jag har själv varit i kontakt med Griven om en Twin, men fick mycket dålig hjälp. Därför var det mycket bättre att börja här.
Eftersom ingen hade någon idé om hur man kollade glödisen så ska jag försöka besvara min egen fråga. Det kanske hjälper någon annan. Shuttlen finns i både 1200W och 2500W utförande. Jag har tyvärr inte min Shuttle hemma utan i verkstaden, så jag har inte kunnat prova ännu, men en tanke jag fick var att mäta höjden från lampsockel till brännpunkten i lampans optimala läge. 1200HMI har 107 mm medan 2500W har 127. Man kan också misstänka att man inte sätter in en trefas ballast i en 1200W armatur.
Som Jonas mycket riktigt konstaterade så är min effekt slaktad. Startern är tagen, så jag kunde inte kolla vad den var märkt med. Jag behöver också trafon som driver all elektronik, paraplyspeglarna, tre av de nedersta rörliga speglarna, ett dicroit filter och en stegmotor. Men jag hoppas jag ska få igång denna best. Visst är den stor, med paraplyspeglarna ska den vara 1560x920 mm. Funkar jättebra att ha på små mobila discon…
Finns det någon som har tillgång till en sådan här (för att kolla vad trafon ska ge) eller har kopplingsschema, servisemanual, bruksanvisning och liknande så är jag tacksam för all hjälp.