Hej!
Idag tänkte jag prova Esp Vision 2.2 demo.
Installationen gick bra men när jag ska starta programmet står det Såhär "Espvision has expired. Please check our website for updates". Men jag har den senaste versionen från deras hemsida. Har provat både på winxp och vista men samma resultat på båda. Vad ska jag göra för att få det att funka?
Problem med Esp Vision 2.2
- Anton Gildebrand
- PAR-64

- Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
- Gustaf Gagge
- PAR-56

- Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden - Ort: Stockholm
om har du haft demon installerad tidigare så kan man få sådana fel meddelanden då programmet sparar information i windows fast man har avinstalerat det för att undvika att man installerar samma demo om och om igen istället för att köpa det.
Brukar vara så rent generellt har aldrig använt esp vision.
Brukar vara så rent generellt har aldrig använt esp vision.
- PAR-64

-
David Göransson
- PAR-36

- Anton Gildebrand
- PAR-64

Hej igen! Förlåt att jag väcker liv i den här tråden igen men nu har jag fått i gång esp-vision, jag tog kontakt med supporten och det var fel på den releasen av 2.2 som dom nu har fixat. Nu undrar jag om det går att köra Esp Vision utan HogPc Dongle. När jag startade Esp Vision och sen HogPc så klagade esp på att det inte fanns nån dmx-dongle och programmet avslutades därför.
Flest inlägg när den dör vinner!
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Har du installerat "Wholehog Visualizer Connectivity" http://www.flyingpig.com/support/hog3/d ... vity.shtml ??Anton Gildebrand skrev:Hej igen! Förlåt att jag väcker liv i den här tråden igen men nu har jag fått i gång esp-vision, jag tog kontakt med supporten och det var fel på den releasen av 2.2 som dom nu har fixat. Nu undrar jag om det går att köra Esp Vision utan HogPc Dongle. När jag startade Esp Vision och sen HogPc så klagade esp på att det inte fanns nån dmx-dongle och programmet avslutades därför.
//Magnus - Fegge & Mattes
- Anton Gildebrand
- PAR-64

Tack så jättemycket. det var ett sådant program jag letade efter.Magnus Jerkrot skrev:Har du installerat "Wholehog Visualizer Connectivity" http://www.flyingpig.com/support/hog3/d ... vity.shtml ??Anton Gildebrand skrev:Hej igen! Förlåt att jag väcker liv i den här tråden igen men nu har jag fått i gång esp-vision, jag tog kontakt med supporten och det var fel på den releasen av 2.2 som dom nu har fixat. Nu undrar jag om det går att köra Esp Vision utan HogPc Dongle. När jag startade Esp Vision och sen HogPc så klagade esp på att det inte fanns nån dmx-dongle och programmet avslutades därför.
Nu funkar allt perfekt.
Lite synd bara att det inte funkar för hog2 också, inte alltid man använder sig av hog 3.
Finns det nåt liknande för hog2?