Pedalbord
- Daniel Hedman
- PAR-30

- Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
- Kontakt:
Pedalbord
Hej jag ska plocka ihop ett ljus paket till ett coverband ljuset kommer bestå av 8st led lampor och 2st dimmer pack till 4st par56. Den biten är fixad men dom vill styra det här med ett pedalbord, dom vill ha möjlighet att programera någon form av chaser till led ljuset samt att kenna slå av led ljuset mm. Bordet bör ha minst 12dmx kanaler. Är det någon som känner till ett sådant bord?
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
-
David Göransson
- PAR-36

Ja, håller med Jakob. Köp ett ljusbord som har funktionalitet för att programmera det du beskrev, kanske även lite mer om det köps t.ex. rörligt i framtiden. Köp sedan ett typ behringer midi-pedal-bord och styr ljusbordet med.
Det kanske finns något ljusbord i pedalform, men jag tror du kommer förlora på det i form av att det har begränsad funktionalitet.
Det kanske finns något ljusbord i pedalform, men jag tror du kommer förlora på det i form av att det har begränsad funktionalitet.
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
-
Peter Bergqvist
- Rookie

- Toiva Savolainen
- PAR-46

- Presentation: Scendesigner på heltid, mestadels för Broadcast. Jobbar dagligen i Wyg.
- Kontakt:
*viskar* jag har ett Behringer LC2412, som jag faktiskt har kör med pedal.
Att vara trummis och ljuskille samtidigt blir lätt på de viset
Att vara trummis och ljuskille samtidigt blir lätt på de viset
//Toiva - Scendesigner och Wyg-proffs.
http://www.bombee.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Daniel Hedman
- PAR-30

- Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
- Kontakt:
Jag får ta o prova med ett behringer bord (har ett) jag har alldrig jobbat med midi på det bordet men det ska väl lösa sig. När LC2412 ändå nämns och det verkar vara några som använder sig av det, har ni några problem med att den tappar dmx patchen när den varit avslagen några dagar. vid start säger den att batteriet är ok.
/Daniel Hedman - DAH Sound
- Jonathan Olsson
- PAR-36

- Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
- Kontakt:
- Daniel Hedman
- PAR-30

- Kontakt:
- Toiva Savolainen
- PAR-46

- Presentation: Scendesigner på heltid, mestadels för Broadcast. Jobbar dagligen i Wyg.
- Kontakt:
Jag har även kört midi på Behringer-bordet, kopplade en gammal Atari med cubase via MIDI till ljusbordet och programerade ljusshowen i cubase.. så bordet bara agerade DMX-interface till datorn...
Den ni.. använda Cubase som ljusbord
:P
Det enda problemet jag har med Behringer-bordet är att,
ibland när jag ska spara CMT (chase to memory) så vill inte den gömda delen av Preset-sektionen (1-12 / 13-24) sparas... då måste man göra om hela preset´en och försöka igen... frustrerade..
Den ni.. använda Cubase som ljusbord
Det enda problemet jag har med Behringer-bordet är att,
ibland när jag ska spara CMT (chase to memory) så vill inte den gömda delen av Preset-sektionen (1-12 / 13-24) sparas... då måste man göra om hela preset´en och försöka igen... frustrerade..
//Toiva - Scendesigner och Wyg-proffs.
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
men det är billigt 
(stående ordspråk efter att farsan köpte kakor som smakade skit på ÖB, "men de var ju billiga")
Kanske står något vettigt här?:
EuroLight LC2412
Tips på billigt?
(stående ordspråk efter att farsan köpte kakor som smakade skit på ÖB, "men de var ju billiga")
Kanske står något vettigt här?:
EuroLight LC2412
Tips på billigt?
//Jonas - ljudoljus.net crew