M-One vs. M-One XL

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

M-One vs. M-One XL

Inlägg av Jakob Carlsson »

Ni som jobbat lite mer med båda burkarna, vilken av dom gillar ni mest? Vilken av dom ska man välja om priset inte spelar roll? M-One XL är ju en nyare version, men är det alltid bättre? Ska man gå till affären och köpa en M-One XL eller ska man leta reda på en begagnad M-One?

Ni som provat, hur står sig M350 mot M-One och D-Two?

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

M350 är mer som M-One men enligt mitt tycke så slår M-One M350 med häst lägnder. Mer överskådlig och mer lätt hanterlig enligt mitt tycke men någon kan säkert tycka något annat. Det Som skiljer sig mert mellan M-One och M-One XL e att XL har balanserade XLR kontakter på in och utgångarna. Den andra har balanserade tele. Vad jag har hört så ska XL vara byggd på samma motor som M300 medans den vanliga har samma som M2000 vilket gör att XL ska ha något bättre effekter. Utav det har jag inte märkt någon större skilnad men jag har bara kört PA när jag har använt dom. Jag har själv en av de vanliga medans kulturhuset i hässleholm har XL varianten.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar