Gobo`s
- Christoffer Klofelt
- PAR-20

- Presentation: Kallas för Junior
Eventljus Stockholm AB
Gröna Lunds Tivoli - Ort: Stockholm
- Kontakt:
Gobo`s
Hej
Nu tycker jag att vi ska diskutera gobo´s!
Bla var det finns billiga att köpa och hur man kan göra enkla skälv!
Så snälla låt mig höra var det finns bra och billiga gobo´s!!
MVH Junior
Nu tycker jag att vi ska diskutera gobo´s!
Bla var det finns billiga att köpa och hur man kan göra enkla skälv!
Så snälla låt mig höra var det finns bra och billiga gobo´s!!
MVH Junior
- Bilagor
-
- Här är en tuff gobo!
- gobo_animation2.gif (18.74 KiB) Visad 7264 gånger
Senast redigerad av 1 Christoffer Klofelt, redigerad totalt 0 gånger.
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Bellalite, DaFreak mm kan man beställa gobos hos...
Beroende på vad du ska ha för gobo (bara mönster, eller även massa färger exempelvis en logga) så beror det på vilken typ av gobos du kan välja...
Ska du ha en logga med flera färger är det glasgobos som gäller... Bara ett enkelt mönster så är det metall...
Billigt å billigt... Njae... Först har du en startkostnad för att skapa originalet, sen tillkommer det en mindre summa för varje kopia du ska ha...
Beroende på vad du ska ha för gobo (bara mönster, eller även massa färger exempelvis en logga) så beror det på vilken typ av gobos du kan välja...
Ska du ha en logga med flera färger är det glasgobos som gäller... Bara ett enkelt mönster så är det metall...
Billigt å billigt... Njae... Först har du en startkostnad för att skapa originalet, sen tillkommer det en mindre summa för varje kopia du ska ha...
//Magnus - Fegge & Mattes
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Utbudet på färdiga gobos är ju ganska stort, så hittar du gobos som du vill ha och som inte är kundanpassade så att säga så kommer du ju billigare undan!
Annars drar det som Magnus säger iväg ganska snabbt om du vill ha helt egentillverkade, första exemplaret är alltid dyrast.
Annars drar det som Magnus säger iväg ganska snabbt om du vill ha helt egentillverkade, första exemplaret är alltid dyrast.
//Jonas - ljudoljus.net crew
-
Bullen Lagerbielke
- PAR-36

- Kontakt:
- Erik Arvidsson
- PAR-20

- Presentation: ... Presentation uppdateras när något väsentligt finns att säga
- Kontakt:
Vad är det för Gobomaterial?Eric Rönnlund skrev:På fritidsgården, i min ungdom, gjorde vi gobos för profilstrålkastare genom att att använda skalpell och metallförbackningar.
Those were the days....
Känns lite långt borta nu när man skickar en färgbild till Micke på Beacon och 1 tim senare har man en 4-färgs gobo i sin hand....
Mvh /E
Fins det några begränsningar av storleken på bilderna för att han ska kunna skapa dem? Hur pass detaljerade kan de vara menar jag?
- Jonathan Olsson
- PAR-36

- Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
- Kontakt:
Om du ska skära ut egna gobos är ju enda begränsningen hur liten skalpell och hur stadig på handen du är 
Om du menar att beställa så bör de vara i vektorgrafik (dvs inte med pixlar) för vanliga gobos och för gradienter och fotorealistiska gobos i något ej komprimerat bildformat och med hög upplösning. Det är, speciellt på glasgobos, väldigt hög detaljrikedom.
Vi säljer specialgjorda gobos, priser finns på websidan (http://www.dafreak.se).
Om du menar att beställa så bör de vara i vektorgrafik (dvs inte med pixlar) för vanliga gobos och för gradienter och fotorealistiska gobos i något ej komprimerat bildformat och med hög upplösning. Det är, speciellt på glasgobos, väldigt hög detaljrikedom.
Vi säljer specialgjorda gobos, priser finns på websidan (http://www.dafreak.se).
Jonathan Olsson
Site manager Skövde
Adapt AB
Site manager Skövde
Adapt AB
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu - Ort: Borlänge
- Kontakt:
Kniv och metallföpackning funkar fortfarandeEric Rönnlund skrev:På fritidsgården, i min ungdom, gjorde vi gobos för profilstrålkastare genom att att använda skalpell och metallförbackningar.
Those were the days....
Känns lite långt borta nu när man skickar en färgbild till Micke på Beacon och 1 tim senare har man en 4-färgs gobo i sin hand....
Mvh /E
SMART Lights & Rigging
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
-
Nina Isacsson
- PAR-20

- Kontakt:
- Christoffer Klofelt
- PAR-20

- Presentation: Kallas för Junior
Eventljus Stockholm AB
Gröna Lunds Tivoli - Ort: Stockholm
- Kontakt:
Är det någon som vet ett program där man kan rita eller ta en bild och krympa ner den till önskat "verkligt måt"
Som tex om man ha en bild som man ska göra en gobo av och man vill ha bilden i [highlight=blue]exakt[/highlight] [shadow=red]22.5mm[/shadow]
??????????
Som tex om man ha en bild som man ska göra en gobo av och man vill ha bilden i [highlight=blue]exakt[/highlight] [shadow=red]22.5mm[/shadow]
??????????
Christoffer Klofelt
Projektledare
christoffer@eventljus.se
Mobil: 0707-347828
Eventljus Stockholm AB
www.eventljus.se
info@eventljus.se
Vxl: 08-408 860 60
Jour: 0703-668846
Siktgatan 2 Bv
162 50 Vällingby
Stockholm Sweden
Org: 556999-2489
Projektledare
christoffer@eventljus.se
Mobil: 0707-347828
Eventljus Stockholm AB
www.eventljus.se
info@eventljus.se
Vxl: 08-408 860 60
Jour: 0703-668846
Siktgatan 2 Bv
162 50 Vällingby
Stockholm Sweden
Org: 556999-2489
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!