Så vad tycker folk om Spirit Live 4-2 som bord för mindre klubbgig?
Soundcraft Spirit Live 4-2
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Soundcraft Spirit Live 4-2
Har precis börjat som ljudtekniker på en klubb på en nation här i stan och dom har ett Spirit Live 4-2 24 kanaler, tänkte höra vad folk tycker om den och om det är något som man ska tänka på (den har ju några år på nacken, men känns inte sliten det lilla jag jobbat med den), har bara kört ett band på den och det gav mig inte direkt någon möjlighet att bedömma hur den var eftersom stegen till högra sidan på pa:t och ena monitorkanalen dog en timme innan vi öppnade så det blev en ful lösning med baslåda i mono och två toppar drivna av stegen för den andra sidan (baslådorna är aktiva med inbyggda steg för topp och en monitorkanal, så ena baslådan dog totalt) och sen spillde någon ut vatten i ett fack i mixercasen också, det facket innehöll mikrofonerna
. Inte direkt den start jag ville ha på mitt jobb som tekniker där, men man kan ju inte få allt.
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Stegsidan ska ses över har jag fått ett löfte om, det är ju också ett måste för nu är ena sidan helt död (den har tydligen strulat tidigare), tyvärr saknade dom som använde prylarna senast en viktig kunskap: hur man packar ner kablar, allt låg huller om buller, mikrofoner, XLR-kabel, telekabel, speakon-kabel, trefaskabel, ... Tog en timme att få fram 8 XLR-kablar 
Mixern ska ju spegla behoven och det tycker jag att den här gör, dom har 13 kanaler från scenen (en 16/4-multi med tre kontakter övertejpade av någon anledning, troligtvis trasiga) och 24 kanaler på mixern så man kan köra en del prylar nere på mixplats också genom mixern om man skulle vilja det (mixern köptes begagnad så det blev ju vad som fanns).
Mixern ska ju spegla behoven och det tycker jag att den här gör, dom har 13 kanaler från scenen (en 16/4-multi med tre kontakter övertejpade av någon anledning, troligtvis trasiga) och 24 kanaler på mixern så man kan köra en del prylar nere på mixplats också genom mixern om man skulle vilja det (mixern köptes begagnad så det blev ju vad som fanns).