Simerock 2007
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
Simerock 2007
Vi styrde kosan mot norra finland och gjorde rockfestivalen Simerock i Rovaniemi.
3 scener i 3 dagar.
Bilder och info finns här: www.umeaudio.se/sime.html
Hump:
Finnarna är ju inte bra på varken svenska eller engelska... det var mycket teckenspråk.
Catering:
"Festivalhög" med renpasta. Varje dag. Smakade dock utmärkt.
För övrigt den enda festival jag jobbat på där teknikerna fick gratis bira men artisterna fick pynta 2 Euro.
Röjde mest:
Hanoi Rocks
Mest populära monitorbordet bland gästande produktioner:
Crest XRM
Bästa grejen på festivalen:
Lapin Kultas Bastubuss som stog backstage. Tänk er en buss inredd som en bastu. Duschar, vedeldad bastu, ölkylar och karaoke. Helt sjukt.
Och säga vad man vill men våra grannar i öst vet hur man dricker...
På det stora hela en jäkligt roligt festival. Bucken gjorde sitt absolut bästa för att hålla alla på ett strålande humör.
/Eric.
3 scener i 3 dagar.
Bilder och info finns här: www.umeaudio.se/sime.html
Hump:
Finnarna är ju inte bra på varken svenska eller engelska... det var mycket teckenspråk.
Catering:
"Festivalhög" med renpasta. Varje dag. Smakade dock utmärkt.
För övrigt den enda festival jag jobbat på där teknikerna fick gratis bira men artisterna fick pynta 2 Euro.
Röjde mest:
Hanoi Rocks
Mest populära monitorbordet bland gästande produktioner:
Crest XRM
Bästa grejen på festivalen:
Lapin Kultas Bastubuss som stog backstage. Tänk er en buss inredd som en bastu. Duschar, vedeldad bastu, ölkylar och karaoke. Helt sjukt.
Och säga vad man vill men våra grannar i öst vet hur man dricker...
På det stora hela en jäkligt roligt festival. Bucken gjorde sitt absolut bästa för att hålla alla på ett strålande humör.
/Eric.
-
Per Johanson
- PAR-64

- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
- Jonas Lundin
- PAR-30

- Eric Hising
- PAR-36

- Kontakt:
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Känns rätt tungt att springa omkring med en synth runt halsen... Det var inte den minsta synthen han hade fått tag i heller. 
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
andersbranden.wordpress.com
- Oskar Oscarson
- Rookie

Känner att jag är tvungen att replikera
Erik är ju lite mjukare för ögat än vad jag är därav alla bilder på honom kontra mig.
Annars en toppen festival, gratis bar till tekniker vad kan gå fel. Tyvärr hann vi inte besöka tomteland eller "Santa Park" som det så vacker heter för lika mycket som han är mjuk för ögat är Erik hård mot sina kollegor. Men jag förstår inte finnarnas förkärlek för Crest lilla monitorbord.
Men det finns ju en massa saker jag inte förstår.
Erik är ju lite mjukare för ögat än vad jag är därav alla bilder på honom kontra mig.
Annars en toppen festival, gratis bar till tekniker vad kan gå fel. Tyvärr hann vi inte besöka tomteland eller "Santa Park" som det så vacker heter för lika mycket som han är mjuk för ögat är Erik hård mot sina kollegor. Men jag förstår inte finnarnas förkärlek för Crest lilla monitorbord.
Men det finns ju en massa saker jag inte förstår.
- David Wennberg
- PAR-64

-
Anders Häggblom
- Rookie