Priser på L-acoustic??
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
Priser på L-acoustic??
Tjena!
Funderar lite på att byta ut mitt klubbPA som visserligen spelar på men att rigga det är döden. Det är ett stackPa nämligen.
Jag har funderat lite på antingen d&b Q-serie eller för den delen L-acoustic 115xt eller HiQ-lådor. Det roliga med dem är ju att man kan köra dem både som ett mindre partyPA på vevstativ med en 118 under per sida och som monitor vid större gig om man t.ex. bara levererar monitor.
Om man inte har råd att köpa så många lådor så vill man ju ha en låda som är allround och då vinner ju L-A. tycker jag.
Det tråkiga är att jag har inte hittat några priser någonstans. Jag fick lite listpriser på d&b här på forumet men annars har jag sökt igenom halva weben känns det som.
Det är ingen som vet var L-A´s prislista finns någonstans? samt om det är någon som har nåt tips på inköp. Det ska ju va riktigt bra ljud, fast det kanske finns något prisvärt under L-A.
Johannes
Funderar lite på att byta ut mitt klubbPA som visserligen spelar på men att rigga det är döden. Det är ett stackPa nämligen.
Jag har funderat lite på antingen d&b Q-serie eller för den delen L-acoustic 115xt eller HiQ-lådor. Det roliga med dem är ju att man kan köra dem både som ett mindre partyPA på vevstativ med en 118 under per sida och som monitor vid större gig om man t.ex. bara levererar monitor.
Om man inte har råd att köpa så många lådor så vill man ju ha en låda som är allround och då vinner ju L-A. tycker jag.
Det tråkiga är att jag har inte hittat några priser någonstans. Jag fick lite listpriser på d&b här på forumet men annars har jag sökt igenom halva weben känns det som.
Det är ingen som vet var L-A´s prislista finns någonstans? samt om det är någon som har nåt tips på inköp. Det ska ju va riktigt bra ljud, fast det kanske finns något prisvärt under L-A.
Johannes
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Det är väl uasl som har argenturen för dem i Sverige. Ring och kolla med någon där så borde de kunna hjälpa dig.
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
- David Wennberg
- PAR-64

Märkligt nog hittar man vem det är som vidareforslar dessa bruna lådor om man går in på tillverkarens hemsida. Jag blev väldigt chockerad.
http://www.splprod.se/
Anders: Såvitt jag vet har UASL inte kvar några argenturer alls, utan har startat företaget onetwo sales som sköter all försäljning.
http://www.splprod.se/
Anders: Såvitt jag vet har UASL inte kvar några argenturer alls, utan har startat företaget onetwo sales som sköter all försäljning.
KISS. Keep It Simple Stupid.
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
David: Jo så ser det ut att vara. Tack för uppdateringen!
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
Jag saxar från en bruttoprislista daterad för nästan två år sedan. Jag har dålig kolla på l-acoustics då jag valde att gå på d&b istället efter noga övervägande... Jag kunde inte hitta 115XT på deras web, så frågan är om den finns kvar. Men här är lite priser i alla fall:
112XT Tvåvägs aktivt delat högtalarsystem. 1 x 1,4 " HF / 1 x 12" LF. 17 000,00 kr
ETR112XT Upphängningsbygel 3 000,00 kr
CPL112XT Upphängningsfäste - länk 2 800,00 kr
XTLIFTBAR Upphängningsram 1 500,00 kr
115XT Tvåvägs aktivt delat högtalarsystem. 1 x 1,4 " HF / 1 x 15" LF. 20 000,00 kr
ETR115XT Upphängningsbygel 3 000,00 kr
CPL115XT Upphängningsfäste - länk 2 800,00 kr
115XT HiQ Tvåvägs aktivt delat högtalarsystem. 1 x 1,4 " HF / 1 x 15" LF. 23 000,00 kr
Hur funkar det med delning till brunlådorna? Är man tvungen att köra l-acoustics, XTA eller kan man köra ett vanligt filter? Det är ju annars en sak man får ta med i beräkningarna. D&B max kan ju köras passivt utan några varken delningsfilter eller processorer.
112XT Tvåvägs aktivt delat högtalarsystem. 1 x 1,4 " HF / 1 x 12" LF. 17 000,00 kr
ETR112XT Upphängningsbygel 3 000,00 kr
CPL112XT Upphängningsfäste - länk 2 800,00 kr
115XT Tvåvägs aktivt delat högtalarsystem. 1 x 1,4 " HF / 1 x 15" LF. 20 000,00 kr
115XT HiQ Tvåvägs aktivt delat högtalarsystem. 1 x 1,4 " HF / 1 x 15" LF. 23 000,00 kr
Hur funkar det med delning till brunlådorna? Är man tvungen att köra l-acoustics, XTA eller kan man köra ett vanligt filter? Det är ju annars en sak man får ta med i beräkningarna. D&B max kan ju köras passivt utan några varken delningsfilter eller processorer.
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
tackar! Jag hittade inte heller någon 115xt på hemsidan, surt om den var borttagen för jag gillar den lådan. är det någon som har någon erfarenhet angående att köra en HiQ som klubbPA? Det vore ju kul att köpa eftersom den spelar så sjukt bra som monitor. dubbla användningsområden är ju alltid trevligt=)
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
Jag tycker faktiskt att du ska testa en D&B max och jämföra innan du beslutar dig för att köpa nåt. Lådan är billig och den går att köra på vanliga steg. Det ska tydligen finnas ex max sub som funkar kanon till också. Vi har tyvärr inga maxar själva utan gick direkt på q systemet, och vi är helt otroligt nöjda. Det går ju inte att köra monitor på en Q låda, bara.. Men som sagt, prova en max någon gång!
-
Filip Boström
- PAR-20

Jag har aldrig använt något från L:a däremot har jag kört både monitor och mindre rockgig med MAX-lådorna.
Som monitorer är de helt fenomenala. Har aldrig varit med om några monitorer som kan spela så jäkla starkt och ändå låta bra. När jag körde monitor på dem så gick det att få olidligt starkt på scenen från dem utan någon eq inställd och med en Beta58 en meter ifrån den.
Som PA låter de också väldigt bra men inte så pass bra att jag skulle välja dem framför t.ex. JBL VRX. Men då är vi ju uppe i en annan prisklass. Återigen de spelar starkt och låter mycket bra med sin coax-element.
Fast om du har lit emer slantar över rekomenderar jag dig att ta o lyssna på JBL VRX också.
/Filip
Som monitorer är de helt fenomenala. Har aldrig varit med om några monitorer som kan spela så jäkla starkt och ändå låta bra. När jag körde monitor på dem så gick det att få olidligt starkt på scenen från dem utan någon eq inställd och med en Beta58 en meter ifrån den.
Som PA låter de också väldigt bra men inte så pass bra att jag skulle välja dem framför t.ex. JBL VRX. Men då är vi ju uppe i en annan prisklass. Återigen de spelar starkt och låter mycket bra med sin coax-element.
Fast om du har lit emer slantar över rekomenderar jag dig att ta o lyssna på JBL VRX också.
/Filip
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
- Erik Arvidsson
- PAR-20

- Presentation: ... Presentation uppdateras när något väsentligt finns att säga
- Kontakt:
Jag måste rösta för samma som Mr. Boström. Har kört Maxar som både utljud på mindre gigg och monitorer. Två maxar per sida och en dubbel-18 så är man hemma tycker jag, körde själv med RCF 18" element och behövde inte jobba mycket i EQn alls. Och som det är sagt tidigare i tråden; som monitorer är de helt fenominala
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
För aktuellt pris kontakta Arva (www.arva.se), och för specar www.dbaudio.com/en/systems/monitors/max_/Johannes Nordgren skrev:aha, låter ju klart intressant med d&b Max som utljud, nån som vet hur långt de skjuter? den intressanta detaljen som ALDRIG står med i nån spec.
Nån som vet nåt pris på den? körde man den som 1-vägs eller 2-vägs eller gick det välja?
//Magnus - Fegge & Mattes
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Johannes Nordgren skrev:aha, låter ju klart intressant med d&b Max som utljud, nån som vet hur långt de skjuter? den intressanta detaljen som ALDRIG står med i nån spec.
Det beror ju på hur starkt du spelar. Spelar du starkare ut ur högtalaren så når du längre. Ren fysik, ingen magi alls.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- David Wennberg
- PAR-64

Det är ju också intressant att veta vad kulorna kostar! Det är ju skönt om man kan använda samma ammunition i flera riggar också - förutom d(r)umfill då där man självklart måste ha kralligare grejor.Johannes Nordgren skrev:aha, låter ju klart intressant med d&b Max som utljud, nån som vet hur långt de skjuter? den intressanta detaljen som ALDRIG står med i nån spec.
Att använda en koaxlåda som PA tror inte jag på, såvida det inte rör sig om att täcka bara väldigt små ytor.
KISS. Keep It Simple Stupid.
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Samt att det finns riggtillbehör för att få rätt vinkel mellan lådorna etc.Jakob Carlsson skrev:David: tja, vad det gäller max-lådorna så händer inget superfarligt, d&b har ju exempel i sin produktbroschyr där dom bygger kluster med dom.
//Magnus - Fegge & Mattes
-
Per Johanson
- PAR-64