d&b prislista och omdöme!

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Presentation: ........................................

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Marcus: Det är en rekomendation att inte göra så. Sen om de funkar i verkligheten är en annan sak.
//Carpvik

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Vi har kört 2*3st Q1 på ett D12 vid ett flertal tillfällen utan problem. Däremot har vi inte testat att köra 2*3st Q-sub på ett D12. Det känns som att det belastar steget ännu mer. Och om man har 6st Q-sub så vill man väl ändå köra dom i karioidläge, och då går ju fler steg åt ändå...
Det kan väl kekommenderas att kolla temperaturen på steget om man kör 3 lådor på varje stegkanal. Det kan man göra antingen via displayen på steget eller om man kopplar upp en dator till stegen.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ja det har pratats med både den ena och den andra. Jag förstår fortfarande inte vad arva skulle vinna på att ljuga oss rakt upp i ansiktet som ni verkar övertygade om att dom har gjort.

Är det nu så att man måste ha fler steg så tjänar väl dom ingenting på att ljuga och säga att det inte behövs. För jag antar att deras huvuduppgift är att sälja, och skulle vi då direkt beställa fler steg så blir dom nog inte direkt arga på oss. Jag vet inte vad det var som hade leveranstid på 14veckor. men dom lyckades iaf skrapa fram en qsub till oss från tyskland på 2dagar. så det an vart nått annat som tjärvade.

Men jag får återkomma om våra steg lägger av..
Det verkar ju iaf bevisligen som att det går aldeles utmärkt att köra 3st q1 per sida...

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Gustaf Tydén skrev:Men jag får återkomma om våra steg lägger av..
Det verkar ju iaf bevisligen som att det går aldeles utmärkt att köra 3st q1 per sida...
Jag har sett fler exempel där dom kört tre lådor per kanal och det verkar inte ha varit några som helst problem.

Det som är bra med d&b's system är att du kan köra på, händer det nåt så gnäller stegen lite, drar ner effekten eller om det är riktigt akut stänger av en steghalva.

Koppla upp ROPE så kan ni övervaka det stegen gör (effektförbrukning, impedans, temperatur etc)...
//Magnus - Fegge & Mattes

Skriv svar