Lite bilder från fredagens gig...
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Håller helt med dig! De spelar i alla fall så bra som jag tycker att jag behöver. De ligger också som sagt rätt bra i pris, ca 30kkr för en topp tror jag.Johnny Andersson skrev:Skulle vilja påstå att MBI topparna och basarna är riktigt vettiga prylar.
Väger inte så fruktansvärt och spelar helt okej, har haft att göra med dom några gånger.
Har för mig det är Selenium i basarna samt drivern i toppen medans midbasarna är Volt Radial.
Tänkte för många som kanske inte köper jättedyra högtalare utan håller sig till Prophon eller Kräm så är dessa ett riktigt bra alternativ.
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
-
Per Johanson
- PAR-64

-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Eftersom att det inte är mina så har jag inte full dokumentation på dem, och det finns tyvärr inte så mycket på hemsidan. Det som jag vet så här på rak arm är att det är, 2*15"+2" frekvensgång 75-20000Hz, aktiv delning. Men ska försöka få fram lite mer.
-
Andreas Öhlin
- PAR-20

Daniel
Jag kör med en "svepregel" där jag lägger upp alla positioner och namger dem. På så sätt har jag ett eget rörelsemacro och samtidigt kan jag komma åt alla positioner från vingen.
David
Tack för tipset, jag hade gärna kört på en sådan vinge om jag hade haft möjlighet. Men nu är det så att jag har ett oemotståndligt hyrpris på denna. Så jag får nog dras med den tills jag köper ngt själv.
Jag kör med en "svepregel" där jag lägger upp alla positioner och namger dem. På så sätt har jag ett eget rörelsemacro och samtidigt kan jag komma åt alla positioner från vingen.
David
Tack för tipset, jag hade gärna kört på en sådan vinge om jag hade haft möjlighet. Men nu är det så att jag har ett oemotståndligt hyrpris på denna. Så jag får nog dras med den tills jag köper ngt själv.
-
Per Johanson
- PAR-64

-
Anders Brandén
- PAR-46

- Kontakt:
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu - Ort: Borlänge
- Kontakt:
Okej, är inte riktigt säker på hur du menar. Lägger du upp olika positioner på Que då lr?Andreas Öhlin skrev:Daniel
SMART Lights & Rigging
-
Andreas Öhlin
- PAR-20

Jag spelar in dem direkt på regeln, då skapas en scen samtidigt som den lägger sig på regeln, denna innehållandes första scenen, tex alla i homeläge. Sedan upprepar jag samma sak rec och sedan select-knappen för den cuestacken på varje positionsscen jag vill ha, och så voila så har jag en svepregel som jag kan göra nästan vad som helst med genom att leka med cuestack inställningarna
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Kontakt:
-
Andreas Öhlin
- PAR-20

- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Kontakt:
Jo det var jagAndreas Öhlin skrev:The pleasure was all mine
Var det du som hade fått igång Chamsys med wysiwyg 1.10 förresten??
Kan ta det privat i så fall så inte snubbarna blir griniga att vi inte håller oss till tråden.
SMART Lights & Rigging
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Starta en ny tråd istället om hur man använder sig av Chamsys med Wysiwyg...Daniel Ekstam skrev:Jo det var jagAndreas Öhlin skrev:The pleasure was all mine
Var det du som hade fått igång Chamsys med wysiwyg 1.10 förresten??Äntligen... dårå? några problem?
Kan ta det privat i så fall så inte snubbarna blir griniga att vi inte håller oss till tråden.
//Magnus - Fegge & Mattes
- Johan Rex
- PAR-30

- Presentation: 10 år sedan jag lämnade Ljud och Ljusbranchen . tyvärr
- Kontakt:
Ser att det är Nockos ljudrigg ni körde på... 
MBI prylarna funkar sjysst! Är inte riktigt förtjust i basarna dock, inte av ljud utan av praktiska skäl. Känns som om det är 2 hjul förlite, och avsaknaden på handtag i botten har irriterat mig många gånger.
johnny:
By the way vill jag minnas att det sitter Volt i basarna också, Volt radial som Midar stämmer nog och driver och horn är ju Selenium...
MBI prylarna funkar sjysst! Är inte riktigt förtjust i basarna dock, inte av ljud utan av praktiska skäl. Känns som om det är 2 hjul förlite, och avsaknaden på handtag i botten har irriterat mig många gånger.
johnny:
By the way vill jag minnas att det sitter Volt i basarna också, Volt radial som Midar stämmer nog och driver och horn är ju Selenium...
(\_/)
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.