Amper och Volt mätare?

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljus & effekter som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Anders Alavik
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Amper och Volt mätare?

Inlägg av Anders Alavik »

Vi är ibehov av bra amper och voltmätare till våran central case...

Finns det några vettiga färdiga lösningar?

som det är uppbyggt nu så är det 2 i 1 kan man säga.. först en 32A i ut till två 16 och sedan en 16A in till "centralen" och en till ljud.. där det finns 32A och det behövs.. annars så matar vi 16A rätt in i "centralen"

någon som har erfarenheter av nått bra? eller sett nått bra?

(har ni fått tillräckligt med parametrar nu? =)
// Alavik

---------------------------------------
www.bogal.se

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Jag är nog korkad för jag kan bara gissa vad det är du beskriver och hur det jag tror du beskriver ser ut.

Jag gissar att "central casen" är en så kallad PDU eller distro eller helt enkelt elcentral på hederlig svenska. Sen gissar jag att det första "32A i" innebär att du har ett 32A intag i pdu:n. Denna delas sen till 2 st 16A uttag om och hur det är avsäkrat framgår däremot inte, så jag tror att det bara är en split. Sen går den ena av dessa båda 16A 3-fas uttaget in i den sk "centralen" vilket gör att jag tror att det sen sitter ett antal 1 fas 16A uttag som är separat avsäkrade. Den andra går direkt till något ljudhittepå. Sen fattar jag det som att ni använder 32A där det finns på gigstället (och behövs för gigget) annars använder ni en 16A och hoppar därmed över den första spliten.

Rätt eller fel eller lite av varje?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Anders Alavik
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Anders Alavik »

hyfsat rätt.. men första 32A är avsäkrad till 2 16A

sedan går den ena vidare till en til "central" men div. enfasare ut.. som är avsäkrade... men även en trefas 16A som går vidare till stegvagnen när det inte finns och behövs 32A

och ja vi använder 32A där det finns...
// Alavik

www.bogal.se

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Billigaste är att köpa tex en work elcentral och sedan slakta den på mätarna, eller helt enkelt använda dem som de är ;)

Annars har conrad lite strömtrafos och mätare om man vill köpa löst.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Och då blir nästa fråga var eller vad vill du mäta? Och då menar jag inte volt och ampere utan var i distron vill du kunna mäta? Bara vad som händer på inkommande?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Ta en kik i denna tråd: Elcentral i rack
//Jonas - ljudoljus.net crew

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Ta en titt på Indu Gerber. Dom tillverkar elcentraler percis som du vill ha dom, men både volt- och amperemätare. Tyvärr inte gratis direkt.. Men grymmebra! Ett tips är att ha separata jordfelsbrytare till varje säkring, grymt smart!

Skriv svar