TourTruss komplett tross-system?

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
Otto Hermansson
Rookie
Rookie
Kontakt:

TourTruss komplett tross-system?

Inlägg av Otto Hermansson »

Hej,

Letar lite löst efter nån form av tross för att hänga upp duk för projektor till mässor och liknande. Då kommer ju dekortross direkt i tankarna men det skulle inte skada att kunna hänga upp lite ljus i den också. Med lite ljus menar jag då lite pinspot kanske ett UV rör eller nån liten laser. Vi snackar alltså inte mycket mer än en 30Kg eller så plus tyget.

Jag hittade denna på Hägar och undrar vad ni säger om ett sånt paket.
TourTruss komplett tross-system med case!

Duken är en historia i sig. Det är inte tjockt tyg som man vanligvis har på scen utan mer ett tunt tyg, bäst hade varit nån sorts stretch tyg som är tillräckligt genomskinligt för att kunna se bilden som projektorn gör från båda sidor, men som kan dras ut lite snyggt i trossen. Kolla på bilden till den här montern så kanske det är lättar att förklara hur jag menar. Såklart får man tänka på värmen men nu var det inte primärt tyg jag ville snacka om här ;)

Bild
Bästa ljuset är koherent. Driver företaget LaserMagic ihop med kollegan Kim.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Har för mig jag såg denna tross i ett nyhetsbrev ifrån Starfelt, så det är väl kanske de som tar in den till Sverige, de borde kunna svara på lite mer frågor ang lastkapacitet, jag hittade inget om detta på varken Hägar eller Starfelts hemsidor.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Mattias Franzon
PAR-30
PAR-30
Presentation: Jobbar med ljusdesign, som dimmerman/lampie och rigger för Lightmate Linköping.
Säljer fallskydd, yrkeskläder och skyddsskor för www.workersupply.se.
Kontakt:

Inlägg av Mattias Franzon »

Vill man prata tyger av alla dess sorter så rekomenderar jag att slå en signal till Annica på KulturTeknik. 013-101800.
/ Mattias -MattEMaT- Franzon
http://www.lightmate.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Johan Fälth »

Ofast är s.k. dekotruss lika dyr som vanlig 30 tross...
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Skriv svar