MTV EMA

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Carl Bergander
PAR-30
PAR-30

MTV EMA

Inlägg av Carl Bergander »

Som rubriken lyder....

Är det någon som har någon aning om vem som kör Mtv galan

Användarvisningsbild
Mikael Kratt
Rookie
Rookie
Presentation: Jobbar som Ljusdesigner / Operatör / Programmerare
Kontakt:

Inlägg av Mikael Kratt »

Vad jag vet är det Al Gurdon (som bl.a gjort Robbie Williams senaste mm.) som står bakom ljusdesignen. Vet dock inte vad som använts eller vilka som jobbade med galan, men kanske någon annan som kan fylla i luckorna?

/Micke

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Calle Brattberg »

Man måste ju ändå gratulera dom till det ABSOLUT sämsta ljudet jag har hört på väldigt väldigt många år. Och bland det tråkigaste i ljusdesign väg man har sett. Men den fina LED-bollen över scenen var ju fin....

Eller så börjar jag bara bli gammal...
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Carl Bergander
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Carl Bergander »

ja ljudet var ju inte så roligt.., förhoppningsvis så var det bättre ljud där än på tv...

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Eh, är det en TV produktion eller en liveproduktion i första hand? Vad spelar det för roll hur det lät för 5 000 pers i publiken på plats?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Calle Brattberg »

Fast jag måste faktiskt få ändra mig! en brygga av någon låt med MUSE när de drog igång alla Lasers var riktigt snyggt! och släckte all LED! ibland måste man släcka så man ser...
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

Förmodligen var det uppdelat på flera a-ljud coh bussar......
Musiken fungerade väl hyggligt.... iaf utomhus delen.....

men det A-ljudet som hade hand om snack delen skulle för fan tänka om sitt yrkesval....
För så jävla mycket ingångs missar på snacket där man bara hör mikrofonen från PA har jag aldrig varit med om.... vidrigt.

Det är bara att konstatera att vi har rätt duktiga A-ljud i landet.

Nicklas Gustafsson
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Gustafsson »

P´s entré var faktiskt riktigt smakfull och snygg också...d.v.s då han fortfarande var i tunneln. Gillade utomhusscenen bättre än den där inne. För min del så får gärna färger blöda över lite ibland...tycker det ger lite skön livekänsla.

Huvudscenen var lite småtrist för att vara så fet och påkostad (det lät lite som en paradox).

Annars så var Borat behållingen, och att man vågade skämta med Madonna så grovt.

Skriv svar