Vad har ni själv för effekter till Live/PA bruk?

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
David G. Åhman
PAR-36
PAR-36

Inlägg av David G. Åhman »

David Wennberg skrev:Ian: Varför vill du ha separata utgångar? Dual S/R-läget duger väl?

M1 är bra, mycket mer lättjobbad än M2000/M3000...
Jag håller med om att dual s/r räcker till många effekter. Tycker det är smidigt att reglera reverb på varje individuell send. Däremot om det är sångreverb eller sångdelay så är det tvunget att ha returen på separat regel tycker jag, för att kunna ligga på rätt nivå hela tiden. Särskilt på delayet :D

Vad är det som är svårjobbat med m2000/m3000 tycker du? (alt. mer lättjobbat med m-one)

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Fast, du har ju inte bara en M1, eller hur? Brorsan D2 får ju också vara med.

Tydligare och mer hands on.
KISS. Keep It Simple Stupid.

David G. Åhman
PAR-36
PAR-36

Inlägg av David G. Åhman »

David Wennberg skrev:Fast, du har ju inte bara en M1, eller hur? Brorsan D2 får ju också vara med.
Det jag skrev var att jag de returer jag vill ha separat är för delay och sångreverb, resten är inte så noga om det är en eller flera returer..

Sen om man har elva m-one eller en d-two eller fyra m2000 eller vilken kombination av dessa man har är ju en annan fråga :P

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Jovisst. Däremot tycker jag att en PCMburk och en SPXburk kan vara bra att ha i racket, för att vara lite ridervänligare. De är inte så dumma att arbeta med heller :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Presentation: ........................................

Inlägg av Christoffer Carpvik »

David: Vadå? Däremot? Det är väl vad jag förstått ingen som sagt nått om att PCMburkar och SPXburkar inte är bra att ha i racket.
//Carpvik

Skriv svar