Vad har ni själv för effekter till Live/PA bruk?
-
Andreas Wilhelmsson
- PAR-20

Vad har ni själv för effekter till Live/PA bruk?
Hej.
Jag undrar vad ni har för effekter för Live/Pa bruk? Vad tycker ni krävs och vilka effekter o.s.v ska man satsa på?
Undrar oxå om ni kan rekemendera et fint bord oxå? HAr ett litet nu som ja säljer och ska köpa ett nytt och vill slå två flugor i en smäll om ni förstår?
Tacksam för svar/// Andreas
Jag undrar vad ni har för effekter för Live/Pa bruk? Vad tycker ni krävs och vilka effekter o.s.v ska man satsa på?
Undrar oxå om ni kan rekemendera et fint bord oxå? HAr ett litet nu som ja säljer och ska köpa ett nytt och vill slå två flugor i en smäll om ni förstår?
Tacksam för svar/// Andreas
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................
-
Per Johanson
- PAR-64

- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Multieffekter: 2xM-One, 1 D-Two och en SPX90.
Mixer: Midas Verona (du kommer att bli galen på 60mm-reglarna i Venice, trust me)
Inserts:
dbx 166/266/1066
Gate:
Drawmer DS-201.
Eller KlarkTeknik SquareOne, 8st kompressor/gate på 3U, som gjord för att åka i Metallicakonfiguration (inserts ovanför mixern istället för bredvid)
Mixer: Midas Verona (du kommer att bli galen på 60mm-reglarna i Venice, trust me)
Inserts:
dbx 166/266/1066
Gate:
Drawmer DS-201.
Eller KlarkTeknik SquareOne, 8st kompressor/gate på 3U, som gjord för att åka i Metallicakonfiguration (inserts ovanför mixern istället för bredvid)
"This is the updated input list"
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Håller helt och hållet med Christoffer! Vill du slå två flugor i en köp en digitalmixer. Känns DM1000 lite stor eller om ekonomin inte tilllåter det så finns ju 01v96 bordet. .
Ang. effekter så är jag mycket svag för BSS. dbx's DDPer är inte heller så dumma!
Ang. effekter så är jag mycket svag för BSS. dbx's DDPer är inte heller så dumma!
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
- Kim Toivanen
- PAR-30

- Kontakt:
När vi endå pratar mindre bord, vad tycker ni om den uppdaterade LX7:an, LX7 II ? Tycker priset för 16kn varianten är rätt ok. Listar 14.000 ex. moms.
Sen har vi ju även den "nya" GB-serien, klämde lite snabbt på ett sånt bord på senaste LLB, tyckte det var rätt trevligt. Nån som har gigat på ett sådant? Synpunkter?
Sen har vi ju även den "nya" GB-serien, klämde lite snabbt på ett sånt bord på senaste LLB, tyckte det var rätt trevligt. Nån som har gigat på ett sådant? Synpunkter?
-+> www.ell.nu <+-
-
Per Johanson
- PAR-64

Ian: ja det var ju dels lite skillnad på dbx 166 och 1066... Dels är väl inte en Verona direkt jättebillig. Och matchningen dbx 166 och Verona är lite halvdålig tycker jag. Du kör väl inte din F1:a på cykeldäck heller.
Anders: Intressant att du är svag för tillverkare av effektburkar som inte gör några effekter...
Anders: Intressant att du är svag för tillverkare av effektburkar som inte gör några effekter...
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Nej, veronan är inte billig, men det är en affordabel Midas som man inte får (för mycket) spader av att jobba på.
Inte så farlig skillnad mellan 1066 och 166 tycker jag. Visst, lite lägre distortion (har jag för mig), men de gånger jag kranat 1066 istället för 166XL som jag brukar använda så har jag inte känt nån jätte-wow-skillnad. Viktigare är att man har ett gäng likadana hyfsat bra, istället för 2ch TLA, 2ch 266 och 4ch DPR-404 som en viss teater i innerstan har.
Inte så farlig skillnad mellan 1066 och 166 tycker jag. Visst, lite lägre distortion (har jag för mig), men de gånger jag kranat 1066 istället för 166XL som jag brukar använda så har jag inte känt nån jätte-wow-skillnad. Viktigare är att man har ett gäng likadana hyfsat bra, istället för 2ch TLA, 2ch 266 och 4ch DPR-404 som en viss teater i innerstan har.
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Per: Helt rätt! Skulle skrivit att jag var svag för deras kompressorer. det är väl kanske inte nån effekt... men den sitter ju oftast i samma rack... dbx's DDPer är ju för övrigt inte heller några effekter...
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
- Olle Högberg
- PAR-30

- Kontakt:
Jag kör med en KORG D3200 portastudio och använder de inbyggda effekterna. Den kan mixa 12 kanaler in, räcker gott och väl för de singback-gig jag brukar mixa.
När jag har gig med bandet har vi 32 kanaler och ett helt rack med effekter, 3 kompressorer, expander, M-one multieffekt, ett äldre reverb, och 2 x 16 bands EQ plus en massa prylar jag inte ens vet vad de används till. Men då har vi alltid ett proffs som rattar spakarna, så jag slipper bry mig.
När jag har gig med bandet har vi 32 kanaler och ett helt rack med effekter, 3 kompressorer, expander, M-one multieffekt, ett äldre reverb, och 2 x 16 bands EQ plus en massa prylar jag inte ens vet vad de används till. Men då har vi alltid ett proffs som rattar spakarna, så jag slipper bry mig.
-
Samuel Nielsen
- PAR-30

- Presentation: Samuel Nielsen, verksam sedan -98 inom ljudbranschen!
- David Wennberg
- PAR-64

- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Det är skönt med två likadana burkar och jag gillar både UI och sound hos M-One på både reverb och chorus. Vet inte vad PCM:erna ligger på i prisläge heller.
Digitalbord är lätthanterligt ja, men jag vill fortfarande ha outboard delay. Ogillar att behöva flippa menyer på 01V/DM2k för att komma åt tap-funktionen.
Digitalbord är lätthanterligt ja, men jag vill fortfarande ha outboard delay. Ogillar att behöva flippa menyer på 01V/DM2k för att komma åt tap-funktionen.
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Det är ju åtgärdat på M7CL och DM1000. Antar att det är samma på LS9. Bara att lägga tapfunktionen på en "user defined" knapp.Ian Delahorne skrev:Digitalbord är lätthanterligt ja, men jag vill fortfarande ha outboard delay. Ogillar att behöva flippa menyer på 01V/DM2k för att komma åt tap-funktionen.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- David Wennberg
- PAR-64

- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Man har två motorer, men inte separata utgånga för de två om man vill ha stereo (det vill man).
PCM70 låter som ett reverb, M3000/M-One låter som ett rum. Beror liksom på vad man är ute efter. Jag tycker M-One går snabbare att komma igång på än 70:n. Vetefan vad jag skulle bli gladare av som gästande tekniker.
PCM70 låter som ett reverb, M3000/M-One låter som ett rum. Beror liksom på vad man är ute efter. Jag tycker M-One går snabbare att komma igång på än 70:n. Vetefan vad jag skulle bli gladare av som gästande tekniker.
-
David G. Åhman
- PAR-36

- David Wennberg
- PAR-64

- David Wennberg
- PAR-64

- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt: