Utrustning på Silja Festival
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
Utrustning på Silja Festival
Hej,
Jag ska eventuellt göra ett gig som teknikansvarig samt ljudtekniker på det härliga fartyget Silja Festival.
Har varit i mailkontakt med deras finska AV-team och fått lite kläm på vad det sitter för prylar där.
Verkar vara L-acoustics PA av 115-modell. Till sidefill skrev de att det var 118-TOP...något jag aldrig hört talas om och faktiskt inte tror finns...
För att göra en lång story kort känns det som att det är en viss språkbarriär mellan mig och det finländska crewet...
Är det någon på detta forum som har gjort gig där och kan berätta vad det finns för prylar?
Gällande vilka monitorwedgar som fanns fick jag till svar:
- 5 st dp och 5 st panorama.
Har aldrig stött på såna lådor förrut.... har någon här?
Ett av banden som ska lira är Mustach...så det måste ju vara lite sprutt på prylarna...
Tacksam för svar och tolkning av finländska.
Hyvvää Päivää, Alko, Esa Peitää, /Eric
Jag ska eventuellt göra ett gig som teknikansvarig samt ljudtekniker på det härliga fartyget Silja Festival.
Har varit i mailkontakt med deras finska AV-team och fått lite kläm på vad det sitter för prylar där.
Verkar vara L-acoustics PA av 115-modell. Till sidefill skrev de att det var 118-TOP...något jag aldrig hört talas om och faktiskt inte tror finns...
För att göra en lång story kort känns det som att det är en viss språkbarriär mellan mig och det finländska crewet...
Är det någon på detta forum som har gjort gig där och kan berätta vad det finns för prylar?
Gällande vilka monitorwedgar som fanns fick jag till svar:
- 5 st dp och 5 st panorama.
Har aldrig stött på såna lådor förrut.... har någon här?
Ett av banden som ska lira är Mustach...så det måste ju vara lite sprutt på prylarna...
Tacksam för svar och tolkning av finländska.
Hyvvää Päivää, Alko, Esa Peitää, /Eric
- David Wennberg
- PAR-64

-
Per Johanson
- PAR-64

- David Wennberg
- PAR-64

Nä, utan för att det sitter main, outfill plus ett gäng takhögtalare och det är sisådär omtyckt att hålla på att ändra delaytider, plus att det fortfarande är svårt att få det bra. Stänger man av alla fill så blir det tråkigt för dem som har stora pelare ivägen.
Har man ännu mer otur så har man en finne som på halvsvenska försöker säga att han dödar dig om du rör hans dsp, för han har ingen om hur han ställer tillbaka den
KISS. Keep It Simple Stupid.
- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Vad jag har för mig så var det den jollen som den finska firman hade gjort ett så uruselt jobb på. Är det rätt båt jag tänker på så har Tomas Jehrén (f.d PLS System) styrt upp det lite grann och tagit över servicen.
Jag PM:ar hans nummer till dig så kan du kolla.
/ Hasse
Jag PM:ar hans nummer till dig så kan du kolla.
/ Hasse
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- David Wennberg
- PAR-64

- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

-
Johnny Andersson
- PAR-46

- Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.
Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad... - Ort: Linköping
- Kontakt:
-
Tomas Sagersten
- PAR-30

- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

- Mats Leijonhufvud
- PAR-46

- Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.
Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.
Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite. - Ort: Göteborg
- Kontakt:
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Johnny Andersson
- PAR-46

- Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.
Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad... - Ort: Linköping
- Kontakt:
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................
-
Calle Brattberg
- PAR-30

OH! Pal 1200! de har jag turnerat med, I MEXICO bland annat. 36 Pal 1200 och 36 av de absolut skitigaste Mac600 jag någonsin sett. jag tror vi hade 44 eller 46 Palar med oss, och det var fan på håret att vi fick fick ihop 36 aktiva... Fördelen med skräpet är att det nästan bara är mekaniska stopp, och inga sensorer, är att man kan "justera" stoppet med en leatherman eller liknande. mycket praktiskt. men allt som oftast brann drivkretsarna med ett sött hål i kretskortet som följd. Ojojoj vilka minnen...
Och förlåt Cristhoffer för trådkapning och grattis i efterskott!
Och förlåt Cristhoffer för trådkapning och grattis i efterskott!
Brattberg
“we are not happy till youre not happy!”
“we are not happy till youre not happy!”
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................
-
Martin Johansson
- PAR-30

silja festival har aldrig riktigt hafft så kul prylar... när jag giggat där har vi alltid haft med egna saker rakt igenom.... för att få mixplats så man hör pa t tex!
monitorerna dom hafft där de senaste åren jag giggat där är 12+1" lådor som är fruktansvärt konstiga och låter inte sådär jätte kul.... när vi körde så hadde vi egna saker på stora scen och alla båtens monitorer osv i discot.
lycka till!!!
monitorerna dom hafft där de senaste åren jag giggat där är 12+1" lådor som är fruktansvärt konstiga och låter inte sådär jätte kul.... när vi körde så hadde vi egna saker på stora scen och alla båtens monitorer osv i discot.
lycka till!!!
Martin "Barni" Johansson
Ljud-/Ljustekniker
Mail: Barni at moretec se
---MoreTec---
Ljud-/Ljustekniker
Mail: Barni at moretec se
---MoreTec---