Avståndsmätare.
- David Wennberg
- PAR-64

Avståndsmätare.
Tips på avståndsmätare? Ska användas främst för att avgöra rigghöjd, lokalegenskaper och bör inte vara alltför dyr.
Hittade en söt sak hos Hilti, men den antar jag kostar massvis.
Eller är det måttband/polyesterlina som är det vettiga alternativet?
Det känns ju lite löjligt att flyga ett line array och veta att han som räknat på vinklarna höftat lokalens mått.
Hittade en söt sak hos Hilti, men den antar jag kostar massvis.
Eller är det måttband/polyesterlina som är det vettiga alternativet?
Det känns ju lite löjligt att flyga ett line array och veta att han som räknat på vinklarna höftat lokalens mått.
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

- David Wennberg
- PAR-64

-
Gustaf Tydén
- PAR-64

- Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................
- David Wennberg
- PAR-64

-
Gustaf Tydén
- PAR-64

- Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................
-
Gäst
- David Wennberg
- PAR-64

-
Gäst
- David Wennberg
- PAR-64

-
Christoffer Gustafsson
- PAR-30

-
Henrik Malmberg
- PAR-30

- Presentation: Ljudtekniker på Cullbergbaletten, Riksteatern.
Även ljudtekniker på frilansbasis. - Ort: Stockholm
Jag har försökt att hitta en sån på nätet, men hittade bara nån variant som såldes av ett företag som håller på med utrustning för att mäta jordskalv och sånt...tror att den kanske var för lite dyr för mig.Ingo skrev:De jag har sett kostar ca 5kkr
Nån som har koll på vem som säljer/tillverkar inclinometrar?
/H
-
Gäst
-
Gäst
Får väl svara på min egen fråga! Jag har inte lyckats hitta någon laseravståndsmätare som kostar rätt peng. Alla kostar över 3kkr och närmare 5 för de som verkar vara nåt att ha, och det har jag inte lust att lägga. Därför blev det istället en ultraljudsmätare. Det återstår att se om den fungerar, jag har mina tvivel... Ska prova i veckan och återkommer med rapport. Det finns flera varianter på temat, Jula och Claes i sjön har en, Skil, Black & Decker har sina och jag köpte en från Strait Line. Dom kostar från 400 till 700 spänn och jag antar att det i princip är samma skit allt ihop.
Max avstånd som min klarar är 15 meter, alltså ganska långt ifrån de 200 m som en hyfsad laser fixar. Ytan man ska mäta måste dessutom vara hyfsat vinkelrät mot mätaren och den måste reflektera ljud. Det får heller inte blåsa för mycket.
Max avstånd som min klarar är 15 meter, alltså ganska långt ifrån de 200 m som en hyfsad laser fixar. Ytan man ska mäta måste dessutom vara hyfsat vinkelrät mot mätaren och den måste reflektera ljud. Det får heller inte blåsa för mycket.
-
Tomas Sagersten
- PAR-30

- John Persson
- PAR-30

- Kontakt:
- Christoffer Jansson
- PAR-20

- Kontakt:
jag vet att detta är lite sent inlägg. men under julgalan i vintras så köpte jag mig en hilti PD 30 för 3000 kr i en ytte pytte liten butik som låg 30 minuters gång avstånd från luleås centrum. var igentligen ute efter en telefon... men men. jag har telefon nummer till dom någonstans. dom var hyfsat billiga på laser "verktyg" överhuvudtaget. sen gick väl typ halva turnén dit och köpte såna...
Christoffer "ior" Jansson