Är det någon som har provat att köra Studio Manager trådlöst? Jag har ett DM1000 och skulle vilja kunna röra mig i lokalen samtidigt som jag har kontroll på bordet och även mina CD-spelare (Sony CDP-D12). Vi spelar ofta i hovteatrar och fem balkonger är inte ovanligt, då kan det vara trevligt att inte behöva springa runt halva teatern för att byta spår eller balansera nivåer på fill etc när man gör sin soundcheck.
Frågan rör ju egentligen vilken hårdvara jag behöver för att klara detta. Är det ett trådlöst nätverk som jag får sätta upp eller måste jag ha två datorer och köra fjärrskrivbord eller vad?
Och CD-spelarna? Har någon här styrt dem trådlöst på något sätt? Det sitter RS-232 på baksidan.
/Henrik *funderar*
Trådlös Studio Manager?
-
Henrik Malmberg
- PAR-30

- Presentation: Ljudtekniker på Cullbergbaletten, Riksteatern.
Även ljudtekniker på frilansbasis. - Ort: Stockholm
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
- Tobias Walka
- PAR-36

- Kontakt:
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Vi har så att i samma case som våran DM2000 sitter det en laptop med W-lan, och i F/X-racket sitter det en router/access punkt... Vi har sedan en likadan dator som vi sedan fjärrstyr den "fast" monterade laptopen...
//Magnus - Fegge & Mattes