Billiga o bra enkel 18" basar?
-
Niklas Svensson
- PAR-20

Billiga o bra enkel 18" basar?
Ska köpa mig ett par nya 18" basar, men vet inte riktigt vilka.
Funderar på HK eller JBL basar.
Vad tycker ni?
Funderar på HK eller JBL basar.
Vad tycker ni?
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
JBL Mpro 418 kanske är något för dig? De finns både som aktiva och passiva varianter, de aktiva varianterna har två inbyggda steg, ett som driver den egna lådan och ett extra, antingen till en annan bas (passiv då) eller upp till ett par passivt delade toppar.
Elementen som sitter i är JBL´s 2241, så det är ju bra grejjor!
Har själv funderat lite på två sådana basar ihop med två EON toppar, en smidig uthyrningsrigg till mindre arr, samt att topparna passar perfekt som monitor.
Elementen som sitter i är JBL´s 2241, så det är ju bra grejjor!
Har själv funderat lite på två sådana basar ihop med två EON toppar, en smidig uthyrningsrigg till mindre arr, samt att topparna passar perfekt som monitor.
Senast redigerad av 1 Jonas Larsson, redigerad totalt 0 gånger.
//Jonas - ljudoljus.net crew
-
Niklas Svensson
- PAR-20

- Björn Lundin
- PAR-30

- Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
- Kontakt:
- Emil Brolin
- PAR-64

- Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

Behringers Eurolive eller vad de nu heter är för övrigt riktigt ypperliga steg - det är QSC RMX 2450 plankat rakt av, så inte är det några fel på stegen.
Skinzer: Kul med fler östgötar på forumet!
JBL MP418 kan du köpa av Septon, prislista finns på www.septon.se
Annars har RCF en liknande variant, den går att klämma och lyssna på ute hos Soundforce, om du känner dem. Annars kan jag säkert ordna en demo hos dem, om du har lust.
Skinzer: Kul med fler östgötar på forumet!
Annars har RCF en liknande variant, den går att klämma och lyssna på ute hos Soundforce, om du känner dem. Annars kan jag säkert ordna en demo hos dem, om du har lust.
KISS. Keep It Simple Stupid.
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Thomann är helt klart billigare:
Septon vs Thomann, priser inkl moms.
MP 418s (passiv) 10600 / 8084
MP 718sp (aktiv) 21200 / 14635
Visst, har du 30 off på Septon blir de lite billigare, men chansen att man får det som 16 åring (utan företag?) är väl ganska liten?
Ett plus är att man även slipper ligga ute med momspengarna under hela året, frakten blir faktiskt billigare ifrån Tyskland också. Nackdelen är ju med garantireparationer och liknande, det får man vara medveten om.
Har man full rabatt hos Septon ser jag absolut ingen anledning att köpa ifrån Tyskland, men ska man köpa som tex privaterson skadar det aldrig att jämföra priserna före köp!
Vi klurar som sagt på en liten rigg med MP 418 subbar och EON toppar, alternativet är en liknande rigg med RCF basar och ART toppar, men vet inte hur deras basar låter, sedan är JBL ett märke som privatpersoner har hört talas om och vet är "bra", vilket kan vara en viktig del då vi ska hyra ut till främst privatpersoner.
Septon vs Thomann, priser inkl moms.
MP 418s (passiv) 10600 / 8084
MP 718sp (aktiv) 21200 / 14635
Visst, har du 30 off på Septon blir de lite billigare, men chansen att man får det som 16 åring (utan företag?) är väl ganska liten?
Ett plus är att man även slipper ligga ute med momspengarna under hela året, frakten blir faktiskt billigare ifrån Tyskland också. Nackdelen är ju med garantireparationer och liknande, det får man vara medveten om.
Har man full rabatt hos Septon ser jag absolut ingen anledning att köpa ifrån Tyskland, men ska man köpa som tex privaterson skadar det aldrig att jämföra priserna före köp!
Vi klurar som sagt på en liten rigg med MP 418 subbar och EON toppar, alternativet är en liknande rigg med RCF basar och ART toppar, men vet inte hur deras basar låter, sedan är JBL ett märke som privatpersoner har hört talas om och vet är "bra", vilket kan vara en viktig del då vi ska hyra ut till främst privatpersoner.
//Jonas - ljudoljus.net crew
- Emil Brolin
- PAR-64

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

-
Jerker Björn
- PAR-30

-
Niklas Svensson
- PAR-20

Okej, dawen: Har en kompis som jobber lite på soundforce så han kan säkert hjälpa mig.
Att skicka efter från thomann.de har jag tänkt på mkt, men ska då kolla upp med Truesound och min skola när dom ska skicka efter, så blir det kanske lite billigare.
Att skicka efter från thomann.de har jag tänkt på mkt, men ska då kolla upp med Truesound och min skola när dom ska skicka efter, så blir det kanske lite billigare.
Alla andra är idioter tills det motsatta är bevisat.
- Emil Brolin
- PAR-64

- Kontakt:
-
Niklas Svensson
- PAR-20

- Emil Brolin
- PAR-64

- Kontakt:
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jag va där och tittade. Jag blev inte impad på deras prisor. Med tanke på den rabbaten jag får från svenska leverantörer så blir det inte billigare. Pluss att man får svensk serivc här i sverige vilket jag uppskattar.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Emil Brolin
- PAR-64

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

- Emil Brolin
- PAR-64

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

- Emil Brolin
- PAR-64

- Kontakt: