Turbosound ja
- David Wennberg
- PAR-64

- David Wennberg
- PAR-64

-
Per Johanson
- PAR-64

Nej det tycker inte jag faktiskt. Om man i ett sådant här forum skriver att det man själv äger är bäst utan att svara på någon fråga tycker jag faktiskt att det är väldigt nära det som kallas reklam.
Du kanske ska starta en tråd om vilken sångmick du föredrar, vilken mickkabel du tycker är bäst, vilket mickstativ du gillar, vilken förstärkare som fyller alla dina krav och så vidare in i minsta kontakt på en rigg så gör jag och alla andra det också för då blir ju forumet väldigt intressant...
Du kanske ska starta en tråd om vilken sångmick du föredrar, vilken mickkabel du tycker är bäst, vilket mickstativ du gillar, vilken förstärkare som fyller alla dina krav och så vidare in i minsta kontakt på en rigg så gör jag och alla andra det också för då blir ju forumet väldigt intressant...
- David Wennberg
- PAR-64

Visst är sättet han gör det kanske inte det allra bästa, men mycket av meningen med det här forumet (och många andra) är ju att alla får säga vad de vill utan att någon bestämmer vad som är rätt, och så får alla bilda sin egna uppfattning.
Istället för att klaga kan du ju tipsa om hur man framställer sina åsikter bättre
Istället för att klaga kan du ju tipsa om hur man framställer sina åsikter bättre
KISS. Keep It Simple Stupid.
-
Per Johanson
- PAR-64

-
Hans Widell
- PAR-20

- Kontakt:
EJC
Du var ju valdigt trevlig... MEn tack for den enormt trevliga kritiken
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
-
Hans Widell
- PAR-20

- Kontakt:
-
Hans Widell
- PAR-20

- Kontakt:
-
Per Johanson
- PAR-64

Va? Är det riktat till mig eller? Och i så fall, vad menar du?amuse skrev:Sen sa kanske jag inte menade det pa det visset. Som du uppfattar det pa..
Senast redigerad av 1 Per Johanson, redigerad totalt 0 gånger.
- David Wennberg
- PAR-64

Visst har vi alla preferenser, men ett PA har enligt mig ett mycket simpelt uppdrag, även om det är i stort sett omöjligt att tillverka ett PA som klarar av det uppdraget som inte kostar för mycket, väger för mycket, är för bökigt att använda eller inte är stryktåligt nog.
Insignalen till PA't ska vara likadan som utsignalen ur PA't, och det över hela den yta man önskar spela. Det PA't ska göra är att förvandla en elektrisk signal till en akustisk signal, d.v.s. ljudtrycksförändringar, och det räcker i princip med luftens olinjäritet för att uppgiften ska vara i stort sett omöjlig (litegrann beroende på hur låga feltoleranser man har).
Sen har vi givetvis musikprefenser och gillar olika ljud, men det är en annan diskussion, tycker jag. Jag har tyvärr inte hört speciellt mycket TurboSound, men det lilla jag har hört har inte varit så tokigt alls.
Insignalen till PA't ska vara likadan som utsignalen ur PA't, och det över hela den yta man önskar spela. Det PA't ska göra är att förvandla en elektrisk signal till en akustisk signal, d.v.s. ljudtrycksförändringar, och det räcker i princip med luftens olinjäritet för att uppgiften ska vara i stort sett omöjlig (litegrann beroende på hur låga feltoleranser man har).
Sen har vi givetvis musikprefenser och gillar olika ljud, men det är en annan diskussion, tycker jag. Jag har tyvärr inte hört speciellt mycket TurboSound, men det lilla jag har hört har inte varit så tokigt alls.
-
Hans Widell
- PAR-20

- Kontakt:
-
Hans Widell
- PAR-20

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

Ganska intressant för övrigt att forumet censurerar dig när du skrev höra (fast utan prickar då) - man får ju gissa sig till vad du försöker skriva!
Jonas och Queerdoo: Varför behöver vi ha ett censurerat forum? Vi klarar nog att läsa en svordom då och då.
amuse: Ett tips till nästa gång bara: om du vill höra folks åsikter, skriv gärna det, men börja gärna tråden med ett inlägg där du efterfrågar åsikter, för att sedan fylla på med vad du tycker. ECJ har delvis rätt i sin kritik, även om han uttrycker sig lite kort.
ECJ: Tack för senast, kul att sätta ett ansikte på ett nick!
Jonas och Queerdoo: Varför behöver vi ha ett censurerat forum? Vi klarar nog att läsa en svordom då och då.
amuse: Ett tips till nästa gång bara: om du vill höra folks åsikter, skriv gärna det, men börja gärna tråden med ett inlägg där du efterfrågar åsikter, för att sedan fylla på med vad du tycker. ECJ har delvis rätt i sin kritik, även om han uttrycker sig lite kort.
ECJ: Tack för senast, kul att sätta ett ansikte på ett nick!
-
Per Johanson
- PAR-64

Kan du inte korrekturläsa din inlägg lite nogrannare, det är svårt att förstå vad du menar när det är så mycket fel. Du framstår dessutom som en smula trovärdigare och i varje fall jag känner att jag diskuterar med en jämlike istället för ett barn.
Du ville ha igång en diskussion säger du, men du berättar ju att Turbosound som du råkar använda är bäst. Inte mycket att diskutera då va?
Du ville ha igång en diskussion säger du, men du berättar ju att Turbosound som du råkar använda är bäst. Inte mycket att diskutera då va?
-
Hans Widell
- PAR-20

- Kontakt:
-
Hans Widell
- PAR-20

- Kontakt:
-
Per Johanson
- PAR-64

Ja, men då kanske du inte ska börja tråden med ett påstående utan en fråga eller en jämförelse eller en beskrivande text om hur du upplever dom blåa, istället för att börja med något som i varje fall jag upplever som totalt ovidkommande och som inte ger mig någon möjlighet att kontra med något motargument, vilket är grunden i all diskussion och argumentation. Det är inte bara en händelse att jag i mitt första inlägg bara skriver en enda mening som är i princip omöjlig att bemöta. Det ger inte heller något eller hur?
Resten av forumdeltagarna hade kunnat bemöta en sådan inledning med "du har fel" eller "jag tycker att Peavey är bra högtalare" eller något annat men när du inleder med att berätta att Turbo är bäst så leder ju det ingen vart alls. Eller hur?
Resten av forumdeltagarna hade kunnat bemöta en sådan inledning med "du har fel" eller "jag tycker att Peavey är bra högtalare" eller något annat men när du inleder med att berätta att Turbo är bäst så leder ju det ingen vart alls. Eller hur?
-
Per Johanson
- PAR-64

-
Hans Widell
- PAR-20

- Kontakt: