Ny klubbmixer
-
Johan Fälth
- PAR-64

- Kontakt:
Ny klubbmixer
Som ämnet.
Vi behöver en ny mixer till firman, kommer främmst att användas till klubbgigg o mindre rock grejer.
Jag har alltid diggat vencie borden o tyckt att det varit helrätt grej kontra pengarna.
Men sen har vi en frilanskille som förespråkar Soundcraft GB8 24ch.
I ren jämförelese, vilket står sig bäst.
Min känsla är att venicen är mer raideraccepterad än GB8:an. Dock så kan ju gb8:an lite mer grejer.
Tänker jag helt galet när jag tycker att venicen är vinnaren i matchen? Har jag glömmt nån kandidat i stargropen?
Digtalbord finns redan, det är analogt jag är ute efter.
Vi behöver en ny mixer till firman, kommer främmst att användas till klubbgigg o mindre rock grejer.
Jag har alltid diggat vencie borden o tyckt att det varit helrätt grej kontra pengarna.
Men sen har vi en frilanskille som förespråkar Soundcraft GB8 24ch.
I ren jämförelese, vilket står sig bäst.
Min känsla är att venicen är mer raideraccepterad än GB8:an. Dock så kan ju gb8:an lite mer grejer.
Tänker jag helt galet när jag tycker att venicen är vinnaren i matchen? Har jag glömmt nån kandidat i stargropen?
Digtalbord finns redan, det är analogt jag är ute efter.
"Det är aldrig för sent att ge upp"
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
-
Johan Fälth
- PAR-64

- Kontakt:
Jo, har haft dom i tanke också. Dom jag kranat på har funkat ok. Ryggar dock lite då jag sett "NEVER A&H Gl series" på raiders.tegern skrev:Kolla på Allen & Heaths nya mixerserie. Dom är grymt prisvärda och raidervänliga... Själv har jag en GL-4000 som jag är läskigt nöjd med.
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
Jag har sett det också, men det har varit vid betydligt större gig där dom har efterfrågat mixers i en helt annan prisklass...Fältan skrev:Jo, har haft dom i tanke också. Dom jag kranat på har funkat ok. Ryggar dock lite då jag sett "NEVER A&H Gl series" på raiders.tegern skrev:Kolla på Allen & Heaths nya mixerserie. Dom är grymt prisvärda och raidervänliga... Själv har jag en GL-4000 som jag är läskigt nöjd med.
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

-
Gustaf Tydén
- PAR-64

- Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................
Ridervänliga?tegern skrev:Kolla på Allen & Heaths nya mixerserie. Dom är grymt prisvärda och raidervänliga... Själv har jag en GL-4000 som jag är läskigt nöjd med.
Jag har aldrig sett AH på en rider förutom i samma samanhang som behringer och peavey. Det vill säga på saker som inte godtas.
Vi får alltid gnäll för att vi använder ett AH som monitorbord.
Men jag kanske inte har sett tillräckligt många riders än.
- David Wennberg
- PAR-64

Jag håller med Gustaf. A&H är inte speciellt ridervänliga, tyvärr. De bygger rätt stadiga bord dock.
Det är ju dock rätt sällan man får riders då man måste supplya ett visst monitorbord, väl?
Jag tror fortfarande på Soundcraft MH2 dock. Visst, det kostar på ett helt annat sätt, men då har du ett VCAbord som är väldigt flexibelt. Annars kan du ju alltid försöka hitta ett MH3 beggat - underbara bord i mitt tycke.
Det är ju dock rätt sällan man får riders då man måste supplya ett visst monitorbord, väl?
Jag tror fortfarande på Soundcraft MH2 dock. Visst, det kostar på ett helt annat sätt, men då har du ett VCAbord som är väldigt flexibelt. Annars kan du ju alltid försöka hitta ett MH3 beggat - underbara bord i mitt tycke.
KISS. Keep It Simple Stupid.
- Anders Plato
- PAR-30

- Presentation: Frilansande ljusdesigner inom scen, event samt arkitektur.
- Kontakt:
Jag tror att för Fältan så är det Venice-bordet som är bästa valet.
Det är det bordet som är mest ridér-vänligt utav borden om man plockar bort MH2-bordet för det kommer Fältans chefer aldrig gå med på och köpa in, det är alldeles för dyrt.
Men sen så är det, det där med pengar. Som är väldigt viktigt för Fältans chefer... Venice-bordet kostar ju ca 12000kr mer än ett GL2400 eller GB4 som har samma funktioner.
Inte riktigt samma kvalitet, men de är billigare och har lika många rattar.
Dessutom så kör ni väll inte så många gig på firman där banden har rider med texten "NO A&H GL-series" Fältan?
Det är det bordet som är mest ridér-vänligt utav borden om man plockar bort MH2-bordet för det kommer Fältans chefer aldrig gå med på och köpa in, det är alldeles för dyrt.
Men sen så är det, det där med pengar. Som är väldigt viktigt för Fältans chefer... Venice-bordet kostar ju ca 12000kr mer än ett GL2400 eller GB4 som har samma funktioner.
Dessutom så kör ni väll inte så många gig på firman där banden har rider med texten "NO A&H GL-series" Fältan?
Plato Ljusdesign
http://www.plato.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.plato.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Johan Fälth
- PAR-64

- Kontakt:
Du har delvis rätt Anders.Plato skrev:Jag tror att för Fältan så är det Venice-bordet som är bästa valet.
Vi är ju som sagt ute efter ett mindre bord för klubbspelningar o dyl. Det är ungefär dit vår verksamhet sträcker sig i Rock N Roll svängen.
Nu ska jag ju inte säga att det är vanligt att jag ser "No A&H GL Series" på riders. Men i mina samt många andras ögon så klingar MIDAS bättre än A&H o även i vissa fall Soudcraft.
Iom att att vi inte pysslar med Live-Gig som huvudsyssla så känns en Venice klockren. Blir behovet större så får man helt enkelt hyra. Vi polar rätt bra med Music-City i GBG. O dom har smaskiga bord.
F*n att man inte får hålla i lädret själv....
- David Wennberg
- PAR-64

Synd att jag inte är polare med Fältans chefer då 
På lokala studenthaket här körs det gig en gång i veckan. Då används det MH3/MH4 på foh och MH3/K2 på monitor, så visst beror det litegrann på vad det är för gig det handlar om.
För övrigt hittar man K2 rätt billigt begagnat. Köp ett sånt istället!
Venice tycker jag faktiskt är rätt plottrigt och jag gillar inte det där med 60reglar (även om det är helt ok på t.ex. auxsend, som på MH3). Venicet låter Midas iofs...
På lokala studenthaket här körs det gig en gång i veckan. Då används det MH3/MH4 på foh och MH3/K2 på monitor, så visst beror det litegrann på vad det är för gig det handlar om.
För övrigt hittar man K2 rätt billigt begagnat. Köp ett sånt istället!
KISS. Keep It Simple Stupid.
-
Tommy Pettersson
- PAR-56

- Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Tommy Pettersson
- PAR-56

- Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv