Joddla med Siv på Ekebofestivalen
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
Joddla med Siv på Ekebofestivalen
Någon som var och såg Joddla med Siv på Ekebofestivalen i helgen? I så fall vad tyckte ni om ljuset. Jag satt fast i Stora Öltältet med Danne Stråhed och Billy så jag missade hela spektaklet.[font=Arial] [/font]
Work sucks, send me on tour!
-
Nicklas Arlevall
- PAR-46

- Kontakt:
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
-
Nicklas Arlevall
- PAR-46

- Kontakt:
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Kontakt:
-
Nicklas Arlevall
- PAR-46

- Kontakt:
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Kontakt:
-
David Göransson
- PAR-36

Jag var inte där personligen, men en kollega var där. Han är en gammal anhängare av joddla och sysslar själv med musik. Han tyckte att ljuset var kass, verkade som om ljusteknikern inte hade någon som helst koll på låtarna och att han därför inte gjorde en ljusshow som känndes tight. Han fick för sig att det var någon som kallas gurkan som körde ljus. Kan det bekräftas?
-
Gäst
- Emil Brolin
- PAR-64

- Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
- Kontakt:
-
Gäst
Jo absolut! Alla typer av musik har rätt att finnas! Men jag förstår inte riktigt vitsen och då vill jag ha en förklaring av någon som vet. Men förklaringar i stil med att "dom är ju kult" förklarar tyvärr inte något för mig.
Dublin är för övrigt en mycket trevlig stad, jag och min sambo var på Irland förra veckan och spenderade två dagar i Bhaile Átha Cliath, vi bodde i Ballsbridge hos vänner och spenderade resten av veckan i Askeaton i närheten av Limerick samt gjorde en liten tur på Ring of Kerry. Gap of Dunloe ska du åka till om du inte redan varit där. Helt otroligt landskap, ska se om jag inte kan skicka upp en bild också (problemet är att hitta någon som gör naturen rättvisa, det var helt fantastiskt.
edit: Här kommer lite bilder... Våldsamt ot.

Sjävla Gapet så att säga...

Ja vad är detta? Berg?

Mer vacker natur...

Ja det tar liksom aldrig slut!
Dublin är för övrigt en mycket trevlig stad, jag och min sambo var på Irland förra veckan och spenderade två dagar i Bhaile Átha Cliath, vi bodde i Ballsbridge hos vänner och spenderade resten av veckan i Askeaton i närheten av Limerick samt gjorde en liten tur på Ring of Kerry. Gap of Dunloe ska du åka till om du inte redan varit där. Helt otroligt landskap, ska se om jag inte kan skicka upp en bild också (problemet är att hitta någon som gör naturen rättvisa, det var helt fantastiskt.
edit: Här kommer lite bilder... Våldsamt ot.

Sjävla Gapet så att säga...

Ja vad är detta? Berg?

Mer vacker natur...

Ja det tar liksom aldrig slut!
- Emil Brolin
- PAR-64

- Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
- Kontakt:
-
David Göransson
- PAR-36

Får man säga kultur? Kanske bara helrätt för vissa skåningar.
Edit: Får ju berätta att en gång i tiden arrangerade en förening som jag var delaktig i en konsert med Joddla i Sjöbo, som brukar vara mest kännt för nazister och liknande. Inget sagt om deras stil eller musikalitet för den delen, men dem är väl mer av ett "fest-band".
Edit: Får ju berätta att en gång i tiden arrangerade en förening som jag var delaktig i en konsert med Joddla i Sjöbo, som brukar vara mest kännt för nazister och liknande. Inget sagt om deras stil eller musikalitet för den delen, men dem är väl mer av ett "fest-band".
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Kontakt:
Det var ju tråkigt att din polare inte gillade ljuset, det är bekräftat att att han som körde ljuset var Gurkan, en gammal kumpan till mig. Hela gigget ska släppas på dvd så då får man själv skaffa sig en åsikt, Joddla gillar gurkan grymt mycket i alla fall!
Ingo: Det är lite svårt att förklara joddla utan att använda kult, men jag ska försöka. Joddla har en speciell musik still där de utgår från ett dragspel och med enkla texter sjungna på skånska. De är ett gäng skånska patrioter som spelar dragig partymusik. De är kult (kunde inte låta bli).
Ingo: Det är lite svårt att förklara joddla utan att använda kult, men jag ska försöka. Joddla har en speciell musik still där de utgår från ett dragspel och med enkla texter sjungna på skånska. De är ett gäng skånska patrioter som spelar dragig partymusik. De är kult (kunde inte låta bli).
Work sucks, send me on tour!