Robyn

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Robyn

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Var och såg på Robyns turnéavslutning på Malmöfestivalen i veckan, riktigt bra faktiskt.
Någon som vet vem som var ljudtekniker på Robyns turné, det var nog det bästa ljudet jag någonsin har hört! Ljuset var väll lite sådär, de hade en jäkla rigg men om ni ursäktar så tycker jag inte det var bra kört!
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

Re: Robyn

Inlägg av Hasse Queisser »

Lightguy (TMT) skrev:Var och såg på Robyns turnéavslutning på Malmöfestivalen i veckan, riktigt bra faktiskt.
Någon som vet vem som var ljudtekniker på Robyns turné, det var nog det bästa ljudet jag någonsin har hört! Ljuset var väll lite sådär, de hade en jäkla rigg men om ni ursäktar så tycker jag inte det var bra kört!
Förmodligen Tom (minns inte efternamnet) från Rub-A-Dub (sjunger även i Reaggaetereans. Svinigt duktig och tvärcool människa.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Timmy Andréason
PAR-20
PAR-20
Presentation: Frilansande ljustekniker som försökte sluta. Det gick dock inget bra så nu gör jag div insatser med jämna mellanrum.

Inlägg av Timmy Andréason »

Tror ljudteknikern heter Tom.
Jag gjorde ljus i Tylösand.
Det var kul att se honom "in action".......jävlar vad han rattar!!!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Tom Håwander, osäker på stavningen. Mixar förutom Robyn bl.a. Dag Vag.

Tom är inte bara duktig på att skruva bra ljud, han använder dessutom inte VCA:er, compressor eller gate - och det låter alltid väldigt bra. Det är mycket läckert att se folk dj:a effekter... :)

Robyn har under sin sommarturné haft en del problem med sitt monitorljud vad jag har förstått. Hur verkade det fungera i Malmö?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Jag tror inte det var några problem, hon sa inget om det i micken i alla fall -ler-. Det var skivbolags folk från england där så hon kanske gjorde det bästa av situationen.
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

dawen skrev:Tom Håwander, osäker på stavningen. Mixar förutom Robyn bl.a. Dag Vag.

Tom Hofwander stavas det tydligen. Går även under namnet "Internal Dread". Mixar även Eric Gadd.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Då ska vi oxå få besök av Tom då! Nån som vet hur han är? Och nån som gigat med robyn tidigare som kan dela med sig av lite erfarenheter?

Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Arlevall »

Har ni bra grejer och bra ordning på dom, så kan ni vara lugna.
Han är trevlig och ni kan se fram emot underhållning vid mixerbordet.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Gustaf(KMD) skrev:Då ska vi oxå få besök av Tom då! Nån som vet hur han är? Och nån som gigat med robyn tidigare som kan dela med sig av lite erfarenheter?
Tom är stencool. Är bara prylarna i bra skick så kommer ni ha noll problem med honom. Både duktig och trevlig. Tänk dig Peps Persson, både utseendet och stilen är rätt lik ;-)

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Instämmer med både Newbee och cyberpunk. Tom är ett varmt välkommet besök :)

Har stött på honom två gånger med Robyn i somras och en gång med Dag Vag. Alla tre gångerna har det låtit suveränt och Tom har varit mycket trevlig.

Ha plats för fyra rackenheter egna effekter och se till att det finns aux:ar ledigt för detta så ligger ni lite på förhand. Tom har med sig två delay, en M5000 och någon till burk. Det plastiga racket ska vara överst, vill jag minnas :wink: Åker de bara foh eller monitor också? När är giget?

Robyn är för övrigt väldigt bra live.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Det låter ju skönt! Han kommer få trippelstack EAW och ett H1000 44mono +4stereo. Jag vet inte vad de kommer med vi har inte fått nån rider ännu. Giget är den 18/11.

Skriv svar