Peace and love - humpa?
-
Gustaf Tydén
- PAR-64

- Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................
Mustasch var bra! Arnold var jätte trevlig likaså trummisen, men sångaren betede sig som en gammal jävla surgubbe med PMS tycker jag..
Vi hade ju som sagt 2subbor per sida i en lokal som är c:a 20*20m stor med 2,30 i takhöjd. Jag hade 15db proppar i så jag klarade mig hyfsat men jag tog ur en vid mixplats bara för att höra och det bara klickade i örat. Jag personligen tyckte det ät skit det var bara tok högt så musiken gick lixom inte fram.. men jag gillar inte musiken heller så jag kanske är fel person att fråga.
Dom brände även 2st av våra EAW monitorer och det gör man inte heller i första taget framförallt inte på en scen som är 8m bred och 4M djup. med 1,80m i takhöjd, när dessutom varje gubbe har 2st monitorer var.
Menmen vi får se om de får avdrag på gaschet eller hur det där blir. The Mo gjorde iaf en grym spelning och det lät gryyymt bra!
Vi hade ju som sagt 2subbor per sida i en lokal som är c:a 20*20m stor med 2,30 i takhöjd. Jag hade 15db proppar i så jag klarade mig hyfsat men jag tog ur en vid mixplats bara för att höra och det bara klickade i örat. Jag personligen tyckte det ät skit det var bara tok högt så musiken gick lixom inte fram.. men jag gillar inte musiken heller så jag kanske är fel person att fråga.
Dom brände även 2st av våra EAW monitorer och det gör man inte heller i första taget framförallt inte på en scen som är 8m bred och 4M djup. med 1,80m i takhöjd, när dessutom varje gubbe har 2st monitorer var.
Menmen vi får se om de får avdrag på gaschet eller hur det där blir. The Mo gjorde iaf en grym spelning och det lät gryyymt bra!
- David Wennberg
- PAR-64

-
Gustaf Tydén
- PAR-64

-
Nicklas Arlevall
- PAR-46

- Kontakt:
Kanske hade varit bättre att ta ta den beska kritiken med personerna det gäller, istället för att tangera att hänga ut dom här.Gustaf(KMD) skrev:Tja grejen på bolanche var att våran scenchef som även var ansvarig för omriggningen och micman försvan när mustache hade gått av scenen och entomde skulle gå på. Och det var inte enda gången så jag kan helt och hållet skylla på våran micman, antingen var han väldigt inkompetent eller så hade han fått för mycket ansvar. Själv var jag inte där specielt mycket då oskar valde att sätta en lokal hump på ljuset, och ja det var det fulaste jag har sett i hela mitt liv. Jag tror att en blind gris hade gjort det snyggare!
Den här festivalen kan nog bli synonym med order och kontraorder, bara en sån sak att vi fick klart att vi skulle ha budskapscenen på torsdagen säger väl ganska mycket!
Vi hade grymt duktig backline hump, skit trevliga var de men resten av personalen håller jag nog tyst om..
Detta är ändå ett öppet forum.
-
Gustaf Tydén
- PAR-64

-
Nicklas Arlevall
- PAR-46

- Kontakt:
Ja, det är helt fel läge att försvinna för en micman...
Mitt inlägg var mer angående huruvida det var bra eller dåligt ljus.
Vi har väl alla varit lokala förmågor. Det är kanske inte så kul att bli uthängd på ett forum för ljud och ljustekniker, genom att göra det fulaste ljus som du har sett. Det kanske är en person som ser upp till dig.
Mitt inlägg var mer angående huruvida det var bra eller dåligt ljus.
Vi har väl alla varit lokala förmågor. Det är kanske inte så kul att bli uthängd på ett forum för ljud och ljustekniker, genom att göra det fulaste ljus som du har sett. Det kanske är en person som ser upp till dig.
-
Gustaf Tydén
- PAR-64

-
Nicklas Arlevall
- PAR-46

- Kontakt:
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
-
Gustaf Tydén
- PAR-64

Det leder inte bara till roliga jobb tyvärr det kan oxå leda till att du sabbar allt du byggt upp genom åren. Så jag håller inte med dig där! Jämförelse en bilmekaniker som jobbar lite hemma i garaget på fritiden får en förfrågan om att meka en ferarri. Han tackar ja utan att blinka men för er som kikat på discovery om ferarri bilar så vet ni att det är inget man meckar med själv! Han pajjar bilen och ja resten räknar ni ut själva..
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
Narturligtvis funkar det inte alltid...det går ju inte tacka ja till ett ljudtekniker jobb om man inte kan något om det. Vad jag menar är att man ska inte vara rädd för att ta vissa jobb för att man inte tror att man klarar av det.
Nu vet jag inte vad som hade hänt i detta fall för ska jag vara ärlig så har jag inte läst igenom inläggen!
Nu vet jag inte vad som hade hänt i detta fall för ska jag vara ärlig så har jag inte läst igenom inläggen!
Work sucks, send me on tour!
-
Nicklas Arlevall
- PAR-46

- Kontakt:
Du jämför denna ljusrigg med en Ferrari?Gustaf(KMD) skrev:Fyyyyyyyyfaaaaaan..
--vad varmt vi har det riggade på bolanche igår och vi hade 33grader där inne igår, det var kö till AC:n som står på dansgolvet:) Men riggen blev bra och som ljusansvarig så måste jag säga att jag är nöjd med ljuset för den taskiga budget som fanns.
Det hänger nu:
24st 500w par 64:or uppdelat på 4-bars. Anledningen till att det är 500w förstår ni om ni går dit och tittar (de hänger inte högt direk)
Blinders:
4st 2-lites
2st 4-lites och det blir väldigt ljust därinne vill jag lova.
Front:
2st 1000w fresneller.
Hela riggen sitter på 8m 4kants tross, så det är lite ont om utrymme!
Ljudet är som följer:
4st Nexo Alpha s2
4st Nexo Alpha b1
4st Nexo Alpha m8
6st Camco vortex6
6st eaw monitorer
1st jbl 2*15+2" trummonitor
2st Crest CA9 monitorsteg
FOH: Yamaha PM3500 48ch.
Idag ska vi rigga "Budskapsscenen" och den blir så enkel så jag orkar inte spalta upp det, men det går iaf åt 33m tross + 4st trevägs hörn. Får se om jag lyckas plocka med någon kamera..
Nu bär det av igen då...
Hojt!
Vi har nog lite olika perspektiv isådana fall.
- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

-
Daniel Ryden
- PAR-20

- Presentation: Production Manager / Creative Director / Sound Designer
Sales director for GLP Nordic Region
Sales director for Minuit Une Nordic region - Ort: Västerås
- Kontakt:
Jag gjorde monitor på scen 1. Martin B... Undrar om inte vi sågs på rivet.. Var det inte du som kom och hjälpte oss med mixplatser o.s.v. på natten.. eller är jag helt ute och cyklar??
Hur som helst.. Peace & Love va en konstig men skön festival..
Ibland kändes det som allt var uppstyrt bra men det var vissa grejer som fallerade totalt.. men det var bara skitsaker iofs.
Synd bara att vi fick bottenskrapet från avesta i utrustning. Inte mycket som stämde med offerten där inte..:/
Men som vanligt i den här branschen löser sig nästan allt. Trots värmen
Gjorde nog mitt livs stressigaste changeover iaf. Anna Tärnheim-Håkan Hellström..
Hellström avslutade vänligt nog sin konsert med att slänga en trådlös Beta87 i asfalten framför scen.. Men vad hade man väntat sig från den mannen..
Jaja, tack alla inblandade för en kul helg i borlänge..
/Danne
Music & Lights
Hur som helst.. Peace & Love va en konstig men skön festival..
Ibland kändes det som allt var uppstyrt bra men det var vissa grejer som fallerade totalt.. men det var bara skitsaker iofs.
Synd bara att vi fick bottenskrapet från avesta i utrustning. Inte mycket som stämde med offerten där inte..:/
Men som vanligt i den här branschen löser sig nästan allt. Trots värmen
Gjorde nog mitt livs stressigaste changeover iaf. Anna Tärnheim-Håkan Hellström..
Hellström avslutade vänligt nog sin konsert med att slänga en trådlös Beta87 i asfalten framför scen.. Men vad hade man väntat sig från den mannen..
Jaja, tack alla inblandade för en kul helg i borlänge..
/Danne
Music & Lights
-
Nicklas Arlevall
- PAR-46

- Kontakt:
- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
-
Daniel Ryden
- PAR-20

- Presentation: Production Manager / Creative Director / Sound Designer
Sales director for GLP Nordic Region
Sales director for Minuit Une Nordic region - Ort: Västerås
- Kontakt:
Yep, alla grejer kom med.. Det blev inte mycket sömn den nattenMartin B skrev:Aaa det var du som drog iväg där sedan ja??Fick du hem dina leksaker ordentligt då??Ni skulle väll iväg på ett annat gigg du och monitor teknikern på scen 2 som jag igentligen va på.
Åkte direkt till eskilstuna och giggade (daniel lindström).. Sen åkte jag tillbaks till borlänge och gjorde en till festival (borlängefesten).. :/ Tröttnat lite på borlänge nu om man säger så..
Tack för ett bra jobb i alla fall..
Ska bli fint att kliva på semester nu
/Daniel Rüdén
GLP Nordic / Westridge Audio
mob. 0737-571140
daniel@westridgeaudio.se
http://www.westridgeaudio.se" onclick="window.open(this.href);return false;
GLP Nordic / Westridge Audio
mob. 0737-571140
daniel@westridgeaudio.se
http://www.westridgeaudio.se" onclick="window.open(this.href);return false;