Ett par kommentarer:
Naturligtvis måste man vara riderkompatibel, särskilt om man har band med nervös tekniker som inte är trygg i sin roll och kan göra en relativt sansad bedömning. (Min erfarenhet är att en del tekniker-som-åker-med-bandet är rätt hårt beroende av sin babysitter och inte har så mycket erfarenhet av situationer där avföring och ventilationsanläggningar möts i hög hastighet; vilket jag tycker är lite märkligt, för det är ju precis där det behövs en trygg klippa som håller musiker och problem åtskilda för allas bästa. Noteras bör dock att jag har en lång lista på undantag från detta -- bandtekniker med superkoll som har räddat mig när jag babysuttit, något jag är tacksam för...)
Jag lever i princip online, eftersom det är mitt vardagsjobb att sköta Internet, så att posta här är inte så svårt eller betungande. Hoppas att binary har snott ihop ordentligt med Internet på Hultsfred...
En sak jag har lärt mig online är att ironi traverserar ASCII rätt dåligt, så det låter ofta rätt hårt, som är avsett att vara ett skämt.
Ännu en sak som jag har märkt är att det är lätt att avfärda folk som inte skriver grammatiskt rätt, stavar illa eller slarvigt. Jag är i hög grad skyldig till denna genväg och bedömer, i en situation där jag bara har ett mail eller en forumpostning som indata om en person, henne eller honom i princip bara genom den texten. Den som stavar och skriver illa av lättja (och det går att skilja från dyslexi) får inte bygga mitt multisystem eller vara miktekniker i mina changeovers. Tänk på det..
Nu har jag varit nog dryg och ska åter till mitt dagliga jobb..
Hallon
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
mansaxel skrev:...inte har så mycket erfarenhet av situationer där avföring och ventilationsanläggningar möts i hög hastighet
VM i bra översättning
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Gäst
Jag ser varje inlägg jag gör som en insändare i en världstäckande tidning och skriver så gott jag kan i alla lägen. Att det sedan finns folk med sämre förutsättningar har jag full förståelse för och respekterar fullt ut. Men när folk inte bryr sig utan hänfaller till lr, juh och andra hemskheter bara för att de inte orkar skriva riktigt så blir jag bara så trött.
-
Nicklas Arlevall
- PAR-46

- Kontakt:
Nu har jag plockat vad jag vill ha...mansaxel skrev:Ett par kommentarer:
. Den som stavar och skriver illa av lättja (och det går att skilja från dyslexi) får inte bygga mitt multisystem eller vara miktekniker i mina changeovers. Tänk på det..
Nu har jag varit nog dryg och ska åter till mitt dagliga jobb..
Att tro att någon skriver illa av lättja.... Jag skulle aldrig vilja bygga ditt multisystem eller vara din miktekniker.....
-
Gäst
Men Newbee, jag tror inte att ni talar om samma sak riktigt! Newbee verkar vara av den övertygelsen att alla alltid gör så gott man kan när det gäller stavning? Är det fallet så är jag den förste att ta tillbaka det jag säger i frågan, men min bild av problemet är att det faktiskt finns folk som på grund av slarv inte skriver så bra. Eller de kanske tror att de chattar, en företeelse som kräver helt andra kunskaper.
Jag är också tämligen övertygad (som framgår av mitt tidigare inlägg) att vissa faktiskt inte bryr sig. Och de som gör det, inte bryr sig alltså, det är de, i varje fall jag, blir trött på (vad gillar ni den då, tre bisatser i en så kort mening...)! I dessa fall tycker jag det är brist på respekt för läsaren som lyser igenom och varför ska jag ta någon som inte bryr sig mer än så på allvar? Så ja, jag förstår Måns inlägg.
Vi pratar hela tiden om slarv alltså, och absolut inget annat! Kan man inte få till spell check på det här forumet Queerdo?
edit: fixade lite stavfel...
Jag är också tämligen övertygad (som framgår av mitt tidigare inlägg) att vissa faktiskt inte bryr sig. Och de som gör det, inte bryr sig alltså, det är de, i varje fall jag, blir trött på (vad gillar ni den då, tre bisatser i en så kort mening...)! I dessa fall tycker jag det är brist på respekt för läsaren som lyser igenom och varför ska jag ta någon som inte bryr sig mer än så på allvar? Så ja, jag förstår Måns inlägg.
Vi pratar hela tiden om slarv alltså, och absolut inget annat! Kan man inte få till spell check på det här forumet Queerdo?
edit: fixade lite stavfel...
Senast redigerad av 2 Gäst, redigerad totalt 0 gång.
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Om det vore så att alla faktiskt skriver så illa av handikapp och inte av social accepterad lättja (accelererad av en orange nalle från varberg) så skull det betyda att 90% av sveriges tonåringar är dyslektiker så fort de sätter sig vid en dator. På nåt sätt känns det inte riktigt rimligt.
"This is the updated input list"
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
mjo, det skulle man nog kunna göra att man lägger in alla förkortningar i en lista som sedan automatiskt ändras till sitt rätta ord, men jag har absolut ingen lust att göra det (edit: lägga ner energi på det).Ingo skrev:Vi pratar hela tiden om slarv alltså, och absolut inget annat! Kan man inte få till spell check på det här forumet Queerdo?
//Magnus - Fegge & Mattes