Bra reverbburkar?
-
ElectroAudioHB
- PAR-36

Bra reverbburkar?
Kanske dax att möblera om lite i fxrackarna...
Finns det nått digitalt reverb (bortsett ifrån den 30år gamla betongklossen Lexicon 224) som inte låter burkigt?
Finns det nått digitalt reverb (bortsett ifrån den 30år gamla betongklossen Lexicon 224) som inte låter burkigt?
-
Gäst
Om detta finns (eller delar av det iaf) så blir jag glad.
TC M5000 (M3000 går också bra)
Eventide H3000
SPX 990 (eller den nya, heter den SPX2000?)
Lexicon PCM91 eller varför inte en 480L (men då får någon berätta hur man gör för jag har inte lyckats lära mig hur dom funkar på dom senaste 15 åren... men dom låter bra iaf)
TC 2290 är fortfarande ohotat som det bäst delayet tycker jag.
Fast en M-one och en D-two går också bra för det mesta, det viktiga är att PA:T är bra egentligen.
TC M5000 (M3000 går också bra)
Eventide H3000
SPX 990 (eller den nya, heter den SPX2000?)
Lexicon PCM91 eller varför inte en 480L (men då får någon berätta hur man gör för jag har inte lyckats lära mig hur dom funkar på dom senaste 15 åren... men dom låter bra iaf)
TC 2290 är fortfarande ohotat som det bäst delayet tycker jag.
Fast en M-one och en D-two går också bra för det mesta, det viktiga är att PA:T är bra egentligen.
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
SPX-990 låter jätteburkig och plåtig jämfört med M-Ones hallar (tycker iaf jag), men den funkar rätt bra som riderkompatibilitet och trumreverb.
Ingo: På södran har de "PCM70 in two minutes" liggandes i FX-racket. Med sekundmarkeringar (vilket är rätt bra eftersom man behöver alltid lära sig den när man kommer dit)
Ingo: På södran har de "PCM70 in two minutes" liggandes i FX-racket. Med sekundmarkeringar (vilket är rätt bra eftersom man behöver alltid lära sig den när man kommer dit)
"This is the updated input list"
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
TC rakt av tycker jag, såvida man inte har pengar till de dyrare Lexicon eller Eventide. M1 och D2 spöar ofta många gånger dyrare burkar.
Jag har även en SPX2000, men jag har fasen inte haft tid att lära mig den. Låter helt OK dock.
Jag har även en SPX2000, men jag har fasen inte haft tid att lära mig den. Låter helt OK dock.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ElectroAudioHB
- PAR-36

Nja, bra PA- bra reverb annars så blir det jobbigt när man helst bara vill stänga av reverbet, då det är det enda som låter burkigt.Ingo skrev: det viktiga är att PA:T är bra egentligen.
Men samtidigt inte kan då reverb som teori är en såpass bra ide för musiken som spelas.
Yepp, "kaffeburk from hell" ...ian skrev:SPX-990 låter jätteburkig och plåtig
Det blir nog så. M1/D2 precis som alla andra helt enkelt..cyberpunk skrev:TC rakt av tycker jag
Det hade varit kul om det funnits något liknande Lexicon 224 och Lexicon primetime i mer behändig storlek/prisklass, men det gör det väl tyvärr inte.
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Nicklas Arlevall
- PAR-46

- Kontakt:
-
ElectroAudioHB
- PAR-36

-
Gäst
Måste erkänna att jag läste frågan fel. Jag trodde Electro frågade efter fx-burkar som man gillar. Jag svarde med maskiner som låter på väldigt speciella sätt, ibland även burk. Detta kan som flera påpekat vara det man är ute efter.
Billigt reverb som låter bra (kliniskt/tråkigt/studio): M-one.
Dep-5 på virvel tycker jag är underbart. Den låter skit på allt annat. Du har väl inte bara en sorts mickar i mickväskan? Eller bara en sorts högtalare?
Billigt reverb som låter bra (kliniskt/tråkigt/studio): M-one.
Dep-5 på virvel tycker jag är underbart. Den låter skit på allt annat. Du har väl inte bara en sorts mickar i mickväskan? Eller bara en sorts högtalare?
-
ElectroAudioHB
- PAR-36

Jag har ingen stor firma själv så jag bör nog hålla mig till en bra grund att stå på i första hand.Ingo skrev:Dep-5 på virvel tycker jag är underbart. Den låter skit på allt annat. Du har väl inte bara en sorts mickar i mickväskan? Eller bara en sorts högtalare?
Men jag har ju samlat på mig en hel del skrot med udda ljud och jag tycker ju om att leka med ljud så jag kommer att bygga ett rack till med just leksaker.
Dock så vill jag inte hamna i samma sits som i lördags igen med enbart fel leksaker.
Och jag hade väl hoppats på att det skulle finnas något bättre än tc m1, menmen, den har ju inte blivit standard utan orsak så.
-jag har i alla fall beställt en sån nu.
-
Henrik Malmberg
- PAR-30

- Presentation: Ljudtekniker på Cullbergbaletten, Riksteatern.
Även ljudtekniker på frilansbasis. - Ort: Stockholm
-
ElectroAudioHB
- PAR-36

Urusla....Hampus skrev:Vad menar du med denna meningen egentligen??? Hur är det med skriv- och språkkunskaperna?ElectroAudioHB skrev: Men samtidigt inte kan då reverb som teori är en såpass bra ide för musiken som spelas.
![]()
/H
Jag är värdelös på just svenska, kan engelska och gotländska mycket bättre än svenska.
När folk pratar så är jag ofta tvungen att "spola tillbaks och spela om" vad dom säger för att få fram betydelsen på svenska.
- David Wennberg
- PAR-64

-
ElectroAudioHB
- PAR-36

-
ElectroAudioHB
- PAR-36

Vet faktiskt inte...Ingo skrev:Ey len? Eller vad blir det på Rinkebysvenska?
Men det betyder ju "du grabben..." och används väl på samma sätt på svenska som gotländska bortsett ifrån att det på svenska inte är en lika vänskaplig varning utan mer ett hot.
Nai daiwi, i er ein riktu taskboddi.
skudd astui sei di, skudd ei hiv yut di ginom vindua ti katta o gnag pa.
- David Wennberg
- PAR-64

- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
ElectroAudioHB
- PAR-36