Joddla med Siv på Ekebofestivalen

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Joddla med Siv på Ekebofestivalen

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Någon som var och såg Joddla med Siv på Ekebofestivalen i helgen? I så fall vad tyckte ni om ljuset. Jag satt fast i Stora Öltältet med Danne Stråhed och Billy så jag missade hela spektaklet.[font=Arial] [/font]
Work sucks, send me on tour!

Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Arlevall »

Jobbade du hela festivalen?

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Jepp!! Körde ljus i Stora Öltältet torsdag, fredag, lördag med undantag av Honeylipps & the rockets sista pass på fredagen!! Va du där?

Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Ja, var där och huserade med Rosenström.
På fredagen, stora scen.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Så pass, jag var uppe och hjälpte till lite grann med mickar och lakrisremmar!!.

Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Sedär, då kanske jag tillochmed kan placera ett ansikte.

Tack för en trevlig kväll.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Ja jag gjorde inte så mycket Andreas gjorde det mesta. Kan tyvärr inte säga det samma eftersom jag inte såg något av varken Rydell o Quick eller Björn Rosenström. Men det var ju trevligt att du var där!!!

David Göransson
PAR-36
PAR-36

Inlägg av David Göransson »

Jag var inte där personligen, men en kollega var där. Han är en gammal anhängare av joddla och sysslar själv med musik. Han tyckte att ljuset var kass, verkade som om ljusteknikern inte hade någon som helst koll på låtarna och att han därför inte gjorde en ljusshow som känndes tight. Han fick för sig att det var någon som kallas gurkan som körde ljus. Kan det bekräftas?

Gäst

Inlägg av Gäst »

Kan någon med insikt i musikens under vara så vänlig och förklara vad ända in i hela friden Joddla med Siv är för något? Och ja, jag har sett ett par gigg. Svar som innehåller ordet "kult" kommer inte att beaktas.

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Jag tycker du låter lite bitter Ingo.. Borde inte musikaliskt mindre seriösa band också få ha en plats här i världen??

Gäst

Inlägg av Gäst »

Jo absolut! Alla typer av musik har rätt att finnas! Men jag förstår inte riktigt vitsen och då vill jag ha en förklaring av någon som vet. Men förklaringar i stil med att "dom är ju kult" förklarar tyvärr inte något för mig.

Dublin är för övrigt en mycket trevlig stad, jag och min sambo var på Irland förra veckan och spenderade två dagar i Bhaile Átha Cliath, vi bodde i Ballsbridge hos vänner och spenderade resten av veckan i Askeaton i närheten av Limerick samt gjorde en liten tur på Ring of Kerry. Gap of Dunloe ska du åka till om du inte redan varit där. Helt otroligt landskap, ska se om jag inte kan skicka upp en bild också (problemet är att hitta någon som gör naturen rättvisa, det var helt fantastiskt.

edit: Här kommer lite bilder... Våldsamt ot.

Bild

Sjävla Gapet så att säga...

Bild

Ja vad är detta? Berg?

Bild

Mer vacker natur...

Bild

Ja det tar liksom aldrig slut!

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Jag har några själv.. Giants Causeway i Nordirland:

Bild

Bild

Bild

Bild
In the words of Supafly:
Who's Your Daddy?
I'm Your Daddy! You know why?
I did it to Your Mama!! :)

David Göransson
PAR-36
PAR-36

Inlägg av David Göransson »

Får man säga kultur? Kanske bara helrätt för vissa skåningar.

Edit: Får ju berätta att en gång i tiden arrangerade en förening som jag var delaktig i en konsert med Joddla i Sjöbo, som brukar vara mest kännt för nazister och liknande. Inget sagt om deras stil eller musikalitet för den delen, men dem är väl mer av ett "fest-band".

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Det var ju tråkigt att din polare inte gillade ljuset, det är bekräftat att att han som körde ljuset var Gurkan, en gammal kumpan till mig. Hela gigget ska släppas på dvd så då får man själv skaffa sig en åsikt, Joddla gillar gurkan grymt mycket i alla fall!

Ingo: Det är lite svårt att förklara joddla utan att använda kult, men jag ska försöka. Joddla har en speciell musik still där de utgår från ett dragspel och med enkla texter sjungna på skånska. De är ett gäng skånska patrioter som spelar dragig partymusik. De är kult (kunde inte låta bli).

Skriv svar