Kollat igenom forumet Och internet ganska mycket senaste veckan men har ej hittat det jag söker..
Därför tänkte som första inlägg på detta lärorika forum fråga om lite råd.
Detta är mitt problem;
Jag ska installera ljud i en pub där man vill ha 2-3 ljud källor som går att splittas på 4 olika zoner.
En ljud källa ska kunna spela musik i tex zon 1 och 3 samtidigt som en annan ljud källa ska kunna spela någonting annat i zon2 och 4. Alla zoner ska kunna volym regleras separat. Dessutom så ska man, när man vill kunna trycka på en knapp och spela samma ljudkälla i alla zoner( fast fortfarande individuell volym reglage per zon).
Det sista är Inget problem då man enkelt köper ett slutsteg med zon funktion( eller högtalar switch för budget).
Däremot så har jag inte lyckats hitta någon skön apparat som kan kombinera flera ljudkällor in och flera zoner ut på sättet jag vill.
Därför undrar jag nu om någon här gjort liknande installation och vad för lösning ni haft i sånna fall?
Hittat denna:
http://www.inter-m.com/en/product/produ ... aamplifier" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon som vet om den borde lösa mitt problem?
Ps. Ni får ursäkta eventuella stav/slarv fel då jag sitter på jobbet och skriver lite halvt stressad på min mobil..
Vänliga hälsningar
Martin