Trådlös Studio Manager?

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Henrik Malmberg
PAR-30
PAR-30
Presentation: Ljudtekniker på Cullbergbaletten, Riksteatern.
Även ljudtekniker på frilansbasis.

Trådlös Studio Manager?

Inlägg av Henrik Malmberg »

Är det någon som har provat att köra Studio Manager trådlöst? Jag har ett DM1000 och skulle vilja kunna röra mig i lokalen samtidigt som jag har kontroll på bordet och även mina CD-spelare (Sony CDP-D12). Vi spelar ofta i hovteatrar och fem balkonger är inte ovanligt, då kan det vara trevligt att inte behöva springa runt halva teatern för att byta spår eller balansera nivåer på fill etc när man gör sin soundcheck.

Frågan rör ju egentligen vilken hårdvara jag behöver för att klara detta. Är det ett trådlöst nätverk som jag får sätta upp eller måste jag ha två datorer och köra fjärrskrivbord eller vad?

Och CD-spelarna? Har någon här styrt dem trådlöst på något sätt? Det sitter RS-232 på baksidan.

/Henrik *funderar*

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Presentation: ........................................

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Studiomanager tror jag inte har något trådlöst stöd ännu. Så det som låter mest troligt är väl ändå att köra ett fjärrskrivbord. Men jag kan ha fel.
//Carpvik

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Jag har sett på diverse mailinglistor att folk har hittat drivrutiner och hårdvara för att köra USB (eller MIDI) över WiFi. Jag tycker också att det vore förbannat praktiskt ibland...
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

har undersökt det, pratat med yamaha göteborg och i japan, och dom jobbar på någon lösning...men i dagsläget finns det inga färdiga från tillverkare, utan man får hitta på egna, jag remotestyr stationära datorn jämte DM2000 från laptopen...
Q.E.D

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Vi har så att i samma case som våran DM2000 sitter det en laptop med W-lan, och i F/X-racket sitter det en router/access punkt... Vi har sedan en likadan dator som vi sedan fjärrstyr den "fast" monterade laptopen...
//Magnus - Fegge & Mattes

Skriv svar