Jag har sett att ROBE´s nya 600 LEDwash har blivit en succe, Än så länge har dom sålt 5000 st och det får man väl lyfta på hatten för.
Är det någon här som har fått jobba med den några gånger som kan komma med lite info om vad dom tycker?
http://www.robe.cz/products/article/robin-600-ledwash/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hur är den mot tex Martins 301, aura? GLP impression?
Mvh /Mikael.
ROBE 600 Wash, någon som provat?
- Mikael Blohm
- PAR-30

-
Fredrik Zetterberg
- PAR-36

Re: ROBE 600 Wash, någon som provat?
Hade 48st på ett jobb innan Jul Precis, den funkar bra men låter en hel del i rörelser och zoom , föredrar Martin Aura
då den har en mer definierad Beam, väger inte lika mycket, samma drag, och så är den ju billigare,
och av erfarenhet brukar en Martinarmatur klara flera "mil" innan den behöver service
då den har en mer definierad Beam, väger inte lika mycket, samma drag, och så är den ju billigare,
och av erfarenhet brukar en Martinarmatur klara flera "mil" innan den behöver service
-
Niklas Eklund
- Rookie

- Presentation: Hej
Är en glad student som leker med ljud och ljusprylar på min fritid.
Har bara testat ett lånehuvud, alltså var det endast i förrådet, aldrig uppe på en riktig scen live. Gillade färgmixningen, speciellt på de ljusare färgerna och det får man väl tacka den vita dioden för. Det är sant att zoomen låter en del.
Det som gjorde oss tveksamma till den var att vi ville ha tightare zoom, mindre spridningsvinkel. Enligt specarna är den 15 grader men då är det 50% kvar av peak intensiteten, har för mig att den är 20-25 grader när det är 1/10 kvar vilket är det mått Martin brukar använda. Varför kan de inte enas om en standard? Men de talar i alla fall om hur de mäter till skillnad från exempelvis GLP.
Det som gjorde oss tveksamma till den var att vi ville ha tightare zoom, mindre spridningsvinkel. Enligt specarna är den 15 grader men då är det 50% kvar av peak intensiteten, har för mig att den är 20-25 grader när det är 1/10 kvar vilket är det mått Martin brukar använda. Varför kan de inte enas om en standard? Men de talar i alla fall om hur de mäter till skillnad från exempelvis GLP.
- Mikael Blohm
- PAR-30

12 st är inköpta.