Säkerhetsguide för evenemang

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Säkerhetsguide för evenemang

Inlägg av Nicke Löfgren »

Räddningsverket har i samverkan med Rikspolisstyrelsen tagit fram en säkerhetsguide för evenemang som främst riktar sig till arrangörer i både ansvarsställning och som planerare, medarbetare, utbildare inom evenemangssäkerhet samt tillståndsmyndigheter som exempelvis polis, sjukvård, räddningstjänst, miljö- och hälsa
Bilagor
Säkerhetsguide.pdf
(3.86 MiB) Nerladdad 765 gånger

Anders Brandén
PAR-46
PAR-46
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Kontakt:

Inlägg av Anders Brandén »

Bra initiativ av regeringen, intressant läsning! Bra också att den finns tillgänglig gratis.

Finns det förövrigt något som Bullen inte är insyltad i idag? Av med hatten för en mycket erfaren och duktig tekniker!
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

Den ska definitivt lusläsas och jag har beställt en kopia på papper som man kan dra med sig runt och visa upp för folk att det faktiskt finns saker att läsa om man undrar något.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Verkar mycket vettig, men lite segt att sitta och läsa över 200 sidor PDF, så det fick bli ett pappersex för 250:- i stället.

Har du fått ditt ex Jakob, varifrån beställde du?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Anders Brandén skrev:Bra initiativ av regeringen, intressant läsning! Bra också att den finns tillgänglig gratis.

Finns det förövrigt något som Bullen inte är insyltad i idag? Av med hatten för en mycket erfaren och duktig tekniker!
Antagligen inte! ;-)
Och tack!

Bullen

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

Jonas Larsson skrev:Verkar mycket vettig, men lite segt att sitta och läsa över 200 sidor PDF, så det fick bli ett pappersex för 250:- i stället.

Har du fått ditt ex Jakob, varifrån beställde du?
Fick mitt ex två dagar efter att jag beställde och då beställde jag den runt 20-tiden på kvällen. Du beställer den från Räddningsverket på www.srv.se betalar mot faktura men den fakturan har jag inte sett röken av.

Alex Nilsson
PAR-20
PAR-20
Presentation: Ljustekniker i Hässleholm, Skåne. Studerar musikproduktion på Ljud och Bildskolan i Kristianstad.

Re: Säkerhetsguide för evenemang

Inlägg av Alex Nilsson »

Egentligen en ganska onödig bump, men jag beställde ett exemplar helt kostnadsfritt tidigare i veckan och fick hem det idag. Otroligt intressant! Behövde inte ens betala frakten.

Skriv svar