Alto högtalare?
-
Rickard Jinert
- Rookie

Alto högtalare?
Hej! Tänkte köpa ett par enkel 15" fullrange toppar för mindre disco och privatfest samanhang för max 5000:-. Har hört mycket gott om Altos elvis högtalare! är dom så bra som det sägs?? Har även kollat på Wharfedales EVP-X15 och Communitys MVP-15HO nån som vet i fall dessa är något bra?
Senast redigerad av 1 Rickard Jinert, redigerad totalt 0 gånger.
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Som alltid så får man ju vad man betalar för. De kan mycket väl duga för det du tänker använda dem till, men de är budgetmodeller, så förvänta dig inte för mycket av dem. Ett alternativ är ju alltid att hitta något begagnat av bättre kvalitet för samma pengar.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Rickard Jinert
- Rookie

-
Martin Turesson
- PAR-20

- Presentation: Har butik med försäljning och uthyrning av ljud/ljus/DJ i Stockholm.
- Kontakt:
Elvis-lådorna ser ju ut som ett hemmabygge så de skulle jag skippa i alla fall, dessutom är de ganska tunga och stora. Community har ju finfin garanti i 2 år på sin MVP-serie. Wharfedale ser bäst ut på pappret och deras LX-serie har vi använt. Den lät bra och spelade stark, så EVP-X är nog bra de med. Har sålt en hel del sådana lådor och alla kunder har varit nöjda.
Martin / Optisound
-
Rickard Jinert
- Rookie

Ja jag tror faktiskt det blir ett par wharfedale. Jag har ett steg på 2x350w 8Ohm som jag tänkt driva dom med blir det lite för klent tror du, eller det funkar?Martin Turesson skrev:Elvis-lådorna ser ju ut som ett hemmabygge så de skulle jag skippa i alla fall, dessutom är de ganska tunga och stora. Community har ju finfin garanti i 2 år på sin MVP-serie. Wharfedale ser bäst ut på pappret och deras LX-serie har vi använt. Den lät bra och spelade stark, så EVP-X är nog bra de med. Har sålt en hel del sådana lådor och alla kunder har varit nöjda.