Hej å hå....
Står i tagen att investera i lite nya prylar, däribland DMX multi...
Vill ju ha bårde signal och sröm...men frågan blir ju vad som är bäst...
En kabel som är "färdig" med treledare för ström och treledare för signal är ju bra...smidigt... Men om man får brott på signalen på mitten är ju kabeln död... Ni kanske fattar min tankegång...
Förslag eller idéer?
Ström/DMX-kabel val...
-
Daniel Eriksson
- PAR-30

- Kontakt:
Om det gäller multi så tycker jag att man skall satsa på separata kablar stammade tillsammans. Multi har man ju oftast i längder på 50+. Om man då som du säger får ett brott på en hybridkabel så får man ju göra en lagning någonstans som inte blir så följsam kanske
Hybridkablar med fler än en signalledare är ju också (förhålladevis) sjukt dyra. Man vill ju i en multi ha fler än en signalledare, kanske en för intercom osv.
Hybridkablar tycker jag passar bättre uppe i riggen mellan movingheads etc. Om armaturerna dessutom har powercon in & ut så kan man skippa en hel del kabel och övergångar. Detta fungerar ju då bara på lampor som inte kräver en egen 10A
Där är det kortare längder som gäller och kostande för en kassaktion av en trasig kabel blir ju inte så påfallande som om man måste kassera 50m
/Dogge
Hybridkablar med fler än en signalledare är ju också (förhålladevis) sjukt dyra. Man vill ju i en multi ha fler än en signalledare, kanske en för intercom osv.
Hybridkablar tycker jag passar bättre uppe i riggen mellan movingheads etc. Om armaturerna dessutom har powercon in & ut så kan man skippa en hel del kabel och övergångar. Detta fungerar ju då bara på lampor som inte kräver en egen 10A
/Dogge