Hej,
Någon som har tips på hur man får ut en XLR som fastnat i en aktiv högtalare?
Mvh
Alexander
XLR fast i slutsteg
-
Alexander Waljanson
- Rookie

- Presentation: Framförallt musiker men ljudnörd i allmänhet. Huvudbandet har egen rig som vi använder på de lite mindre gigen som jag gärna rattar.
-
Kristian Nilsson
- PAR-46

- Presentation: ........................................
Re: XLR fast i slutsteg
Hej Alexander!
Är det en EV ZLX12P?
Är det en combo-kontakt xlr-tele?
Jag har haft detta problem med den lådan, och jag fick helt enkelt vrida runt kontakten och sen dra ut. Dock får man ju sedan byta ut kontakten.
Ofta beror det nog på att xlr-kontakten fått sig en törn, och är lite deformerad när man sätter i den.
Jag tycker att combo xlr-tele kontakterna är mer känsliga för detta.
Mvh
Kristian
Är det en EV ZLX12P?
Jag har haft detta problem med den lådan, och jag fick helt enkelt vrida runt kontakten och sen dra ut. Dock får man ju sedan byta ut kontakten.
Ofta beror det nog på att xlr-kontakten fått sig en törn, och är lite deformerad när man sätter i den.
Mvh
Kristian
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Är det låsknappen som har gått av så går det att få in en liten flat skrivmejsel för att lossa den.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niklas Elste
- PAR-64

ibland hjälper det att plocka isär kontakten
men tyvärr det är ett vanligt problem
har en discolampa med en kontakt fastmonterad liggandes
upplever des om att det är framförallt nojtrik och des kopior som bråkar gamla canon har jag alldrig sätt sitta fast
men tyvärr det är ett vanligt problem
har en discolampa med en kontakt fastmonterad liggandes
upplever des om att det är framförallt nojtrik och des kopior som bråkar gamla canon har jag alldrig sätt sitta fast
-
Alexander Waljanson
- Rookie

- Presentation: Framförallt musiker men ljudnörd i allmänhet. Huvudbandet har egen rig som vi använder på de lite mindre gigen som jag gärna rattar.
Är en RCF art310a och kombo tele xlr får prova att vrida liteKristian Nilsson skrev:Hej Alexander!
Är det en EV ZLX12P?
Mvh
Kristian
-
Alexander Waljanson
- Rookie

Funkade när jag vred och drog samtidigt efter ett tag, såg sedan att kontakten var tilltufsad, tror det är en neutrik-kabel.
Tackar så mycket för tipsen
Tackar så mycket för tipsen