Arvikafestivalen
-
Peter Nilsson
- Rookie

- Presentation: Jobbar på Skara Tält & Montage. Har även ett eget företag inom reklam.
- Kontakt:
Arvikafestivalen
Vilka ska dit?
Jag ska dit med staket, Baja-Major och tält. Åker om några timmar och är där hela måndagen. Kommer på Söndag och river alt.
Jag ska dit med staket, Baja-Major och tält. Åker om några timmar och är där hela måndagen. Kommer på Söndag och river alt.
-
Tommy Pettersson
- PAR-56

- Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv
-
Joel Lundgren
- PAR-20

- Presentation: Ljudtekniker, production manager, monitor - London UK
-
Tommy Pettersson
- PAR-56

- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Jerker Björn
- PAR-30

Jag är med och bygger ljud och ljus på "Vintergatan" för stunden är jag rätt plågad av hettan och vätskebrist. Annars har allt funkat skitbra!
PA: 9st M3D + 8st M3D-SUB/sida..
SF: Nexo alpha.. 2xM3, 2xB1 samt 2xS2/sida.
2xMacroTech 3600 driver drivers och mid, 2xMacroTech 5000 driver bas och sub.
Frontfill: 2xUPA-1/sida
Drumfill: 2xMeyer CQ-2 samt 2x650-P subbar
Monitor: Starlights "meyer-kopior-vad-dom-nu-heter"
Surroundsystem(4.2) till The Knife: 5xMeyer Mica/sida
PA: 9st M3D + 8st M3D-SUB/sida..
SF: Nexo alpha.. 2xM3, 2xB1 samt 2xS2/sida.
2xMacroTech 3600 driver drivers och mid, 2xMacroTech 5000 driver bas och sub.
Frontfill: 2xUPA-1/sida
Drumfill: 2xMeyer CQ-2 samt 2x650-P subbar
Monitor: Starlights "meyer-kopior-vad-dom-nu-heter"
Surroundsystem(4.2) till The Knife: 5xMeyer Mica/sida
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
Apollo har M3D inne. Jag är inte så impad som av Milo, det är lite hårt på det där arenasättet. Men det funkar ju. Kaizers i bakgrunden nu.
Andromeda har Nexo Alpha, Orion MSL4, Lyran nåt odefinierat, och så.
The Knife var fint, surround är bra skit! Man borde göra det mycket mer, det är en heelt annan dimension. Det och sub-bas på aux. *duckar*
Andromeda har Nexo Alpha, Orion MSL4, Lyran nåt odefinierat, och så.
The Knife var fint, surround är bra skit! Man borde göra det mycket mer, det är en heelt annan dimension. Det och sub-bas på aux. *duckar*
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Jag missade stora delar av Knife för att jag jagade jordfel på campingen och sedan var tvungen att fixa dikesbelysning åt Vintergatan, vilket sög fett. Mican är ju lite småsöt som surround-PA.
Lyran var nåt hej-kom-och-hjälp-mig från Etech, 2"+2x12" JBL, tror jag. Jag kan blanda ihop det med Party Backstage-riggen som var en JBL hej-kom-och-hjälp-mig från Manganus.
Orion var det bra knuff i. Man skulle kombinera musiken från Orion med discoljuset från Atlantis, för den ultimata knarktechnoupplevelsen.
Årets tally med fyrhjulingen är två punkare (bara fötterna och de hade stålhätta, så det gills nog inte), en halvfull bacardiflaska som nån tappade framför mig och gick ifrån, och en grill. Tänd, med korv på och allt.
Lyran var nåt hej-kom-och-hjälp-mig från Etech, 2"+2x12" JBL, tror jag. Jag kan blanda ihop det med Party Backstage-riggen som var en JBL hej-kom-och-hjälp-mig från Manganus.
Orion var det bra knuff i. Man skulle kombinera musiken från Orion med discoljuset från Atlantis, för den ultimata knarktechnoupplevelsen.
Årets tally med fyrhjulingen är två punkare (bara fötterna och de hade stålhätta, så det gills nog inte), en halvfull bacardiflaska som nån tappade framför mig och gick ifrån, och en grill. Tänd, med korv på och allt.
"This is the updated input list"
-
Tommy Pettersson
- PAR-56

- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Joel Lundgren
- PAR-20

- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
-
Joel Lundgren
- PAR-20

- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Per Johanson
- PAR-64

Varför kom du inte in till oss i tältet och sa hej?Jerker Björn skrev:Jag är med och bygger ljud och ljus på "Vintergatan" för stunden är jag rätt plågad av hettan och vätskebrist. Annars har allt funkat skitbra!
För övrigt var det väl 6 MICA per sida? Det fanns i alla fall 12 lådor med i packen och att alla inte var uppe låter konstigt tycker jag. The Knife var väl i princip något hårdiskinspelningssystem och ett par sångmickar efter vad jag förstod. FX-rack? Samma som vanligt men det mesta fanns nog redan på inspelningen eller trixades till på scen.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Tommy Pettersson
- PAR-56

-
Jerker Björn
- PAR-30

Jag var inne i apollo en del sen Tobbe(med skägg och ett konstant léende) hade snavat över mig på vintergatan och frågade varför jag inte jobbade på hans scen. Då han själv bara hade "toffelhump".Per Johanson skrev:Varför kom du inte in till oss i tältet och sa hej?Jerker Björn skrev:Jag är med och bygger ljud och ljus på "Vintergatan" för stunden är jag rätt plågad av hettan och vätskebrist. Annars har allt funkat skitbra!
För övrigt var det väl 6 MICA per sida? Det fanns i alla fall 12 lådor med i packen och att alla inte var uppe låter konstigt tycker jag. The Knife var väl i princip något hårdiskinspelningssystem och ett par sångmickar efter vad jag förstod. FX-rack? Samma som vanligt men det mesta fanns nog redan på inspelningen eller trixades till på scen.
På Apollo gjorde jag saker som hängde om lite gridar(?). Hängde PA. Sprang upp mer eran ljudmulti när hjullastarn kom för att byta ut M3D:erna till M3D-sub som vi hade fått fel från er(pga ruttet märkta lådor). Jag var även med en sväng i slutet och packade trailern..
6mica/sida stämmer ja.. slant på knappen.
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Per Johanson
- PAR-64

Nuskavise, jag tror aldrig jag tillbringat så mycket tid i trailern under ett riv som denna gång, vi packade till och med halva ljustrailern. Så att det pratades så mycket strunt vet i tusan om jag går med på...
Jerker, tyckte du sa att du hette Erik? Hål i underläppen?
För övrigt var humpet på rivet det bästa jag haft på Arvika. Alla var inte så starka men dom fattade rätt snart att det hängde på dom själva när dom fick gå hem. De två som fungerade för två år sedan var där även denna gång och gjorde ett fantastiskt jobb. Jag skickade hem drygt halva humpet det året på grund av blyarsle och lim i fickorna. Annars var det som vanligt, bara en lastmaskin, totalt värdelös catering och förvirrade huvudfunktionärer. De byts för ofta så det är inte deras fel. Totalt sett var det hur kul som helst. Tobbe, Fredrik, Fredrik och Henrik är världens bästa att jobba med!
6 pers på Alphat var lite kul, dessutom höll dom på att tappa en B1:a, det var för övrigt inte vårt rivhump utan våra stagehands som gjorde den insatsen.
Jerker, tyckte du sa att du hette Erik? Hål i underläppen?
För övrigt var humpet på rivet det bästa jag haft på Arvika. Alla var inte så starka men dom fattade rätt snart att det hängde på dom själva när dom fick gå hem. De två som fungerade för två år sedan var där även denna gång och gjorde ett fantastiskt jobb. Jag skickade hem drygt halva humpet det året på grund av blyarsle och lim i fickorna. Annars var det som vanligt, bara en lastmaskin, totalt värdelös catering och förvirrade huvudfunktionärer. De byts för ofta så det är inte deras fel. Totalt sett var det hur kul som helst. Tobbe, Fredrik, Fredrik och Henrik är världens bästa att jobba med!
6 pers på Alphat var lite kul, dessutom höll dom på att tappa en B1:a, det var för övrigt inte vårt rivhump utan våra stagehands som gjorde den insatsen.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa