Arvikafestivalen

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Peter Nilsson
Rookie
Rookie
Presentation: Jobbar på Skara Tält & Montage. Har även ett eget företag inom reklam.
Kontakt:

Arvikafestivalen

Inlägg av Peter Nilsson »

Vilka ska dit?

Jag ska dit med staket, Baja-Major och tält. Åker om några timmar och är där hela måndagen. Kommer på Söndag och river alt.

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Besökare i år :)

Joel Lundgren
PAR-20
PAR-20
Presentation: Ljudtekniker, production manager, monitor - London UK

Inlägg av Joel Lundgren »

Blir nog inget av den snurran iår inte.
Dock ska min bror besöka och klättra i dina staket och kanske uträtta behov i dina fyrkantiga lådor!!
MVh Joel
Joel Lundgren

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56

Måste komma och studera era losbergers då, om det blir några sånna i år? Såg lite roligt ut förra året när ett lag på 10 man satte upp en 6x6:a :D

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Jag och måns sitter i sofforna vid Infrastruktur och surfar och dricker kaffe efter en hård dags dragande av 63A och elcentraler till diverse dret.
"This is the updated input list"

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Jerker Björn »

Jag är med och bygger ljud och ljus på "Vintergatan" för stunden är jag rätt plågad av hettan och vätskebrist. Annars har allt funkat skitbra!

PA: 9st M3D + 8st M3D-SUB/sida..
SF: Nexo alpha.. 2xM3, 2xB1 samt 2xS2/sida.
2xMacroTech 3600 driver drivers och mid, 2xMacroTech 5000 driver bas och sub.
Frontfill: 2xUPA-1/sida
Drumfill: 2xMeyer CQ-2 samt 2x650-P subbar :)
Monitor: Starlights "meyer-kopior-vad-dom-nu-heter"

Surroundsystem(4.2) till The Knife: 5xMeyer Mica/sida

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Apollo har M3D inne. Jag är inte så impad som av Milo, det är lite hårt på det där arenasättet. Men det funkar ju. Kaizers i bakgrunden nu.

Andromeda har Nexo Alpha, Orion MSL4, Lyran nåt odefinierat, och så.

The Knife var fint, surround är bra skit! Man borde göra det mycket mer, det är en heelt annan dimension. Det och sub-bas på aux. *duckar*
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Jag missade stora delar av Knife för att jag jagade jordfel på campingen och sedan var tvungen att fixa dikesbelysning åt Vintergatan, vilket sög fett. Mican är ju lite småsöt som surround-PA.

Lyran var nåt hej-kom-och-hjälp-mig från Etech, 2"+2x12" JBL, tror jag. Jag kan blanda ihop det med Party Backstage-riggen som var en JBL hej-kom-och-hjälp-mig från Manganus.
Orion var det bra knuff i. Man skulle kombinera musiken från Orion med discoljuset från Atlantis, för den ultimata knarktechnoupplevelsen.

Årets tally med fyrhjulingen är två punkare (bara fötterna och de hade stålhätta, så det gills nog inte), en halvfull bacardiflaska som nån tappade framför mig och gick ifrån, och en grill. Tänd, med korv på och allt.

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56

Ditt dikesljus slaskade ju upp halva scenen ian :D

The Knife var iaf hårresande. Orkar inte ens tänka på hur effekt-racket måste sett ut.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Skyll inte på mig, jag bara levererade. Det var genomförandekoordinator och områdesansvarig Vintergatan som placerade, maskade och kopplade in den.

Joel Lundgren
PAR-20
PAR-20

Ian Delahorne: Jag tror inte det var ETECH riggen som va en " hej-kom-och-hjälp.." rigg.
Dom bx2 18 använder vi till såväl lokala småjobb till Arenan, cirkus, hovet osv, så jag tror nog du blandar ihop.

Mvh joel
Joel Lundgren

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

BX-218 kände jag igen (vi har 8st på kåren), men topparna var okända.

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Tommy Pettersson skrev: The Knife var iaf hårresande. Orkar inte ens tänka på hur effekt-racket måste sett ut.
Som en laptop med ett bra ljudkort. Typ.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Joel Lundgren
PAR-20
PAR-20

Okey, jag plockade ihop grejjer till lyran och stora dans här på lagret och det var bx218 och Antingen msl4:or eller Et15 ( tror dom heter så, jbl dubbel 15 ... toppar).

Mvh joel
Joel Lundgren

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Et15 var det isf, MSL-4:or var på dansscenen.

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Jerker Björn skrev:Jag är med och bygger ljud och ljus på "Vintergatan" för stunden är jag rätt plågad av hettan och vätskebrist. Annars har allt funkat skitbra!
Varför kom du inte in till oss i tältet och sa hej?

För övrigt var det väl 6 MICA per sida? Det fanns i alla fall 12 lådor med i packen och att alla inte var uppe låter konstigt tycker jag. The Knife var väl i princip något hårdiskinspelningssystem och ett par sångmickar efter vad jag förstod. FX-rack? Samma som vanligt men det mesta fanns nog redan på inspelningen eller trixades till på scen.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56

Kändes som det var 200 olika autotuners på sången bara.
Så det var inget live förutom sång?

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Jerker Björn »

Per Johanson skrev:
Jerker Björn skrev:Jag är med och bygger ljud och ljus på "Vintergatan" för stunden är jag rätt plågad av hettan och vätskebrist. Annars har allt funkat skitbra!
Varför kom du inte in till oss i tältet och sa hej?

För övrigt var det väl 6 MICA per sida? Det fanns i alla fall 12 lådor med i packen och att alla inte var uppe låter konstigt tycker jag. The Knife var väl i princip något hårdiskinspelningssystem och ett par sångmickar efter vad jag förstod. FX-rack? Samma som vanligt men det mesta fanns nog redan på inspelningen eller trixades till på scen.
Jag var inne i apollo en del sen Tobbe(med skägg och ett konstant léende) hade snavat över mig på vintergatan och frågade varför jag inte jobbade på hans scen. Då han själv bara hade "toffelhump".

På Apollo gjorde jag saker som hängde om lite gridar(?). Hängde PA. Sprang upp mer eran ljudmulti när hjullastarn kom för att byta ut M3D:erna till M3D-sub som vi hade fått fel från er(pga ruttet märkta lådor). Jag var även med en sväng i slutet och packade trailern..

6mica/sida stämmer ja.. slant på knappen.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

6 pers för att ta ner en Alpha var en fin syn, men de verkade vara trevliga ändå (och visade initiativförmåga under urlast när jag, måns, Per och Henrik stod och pratade strunt på loadingbay)

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Nuskavise, jag tror aldrig jag tillbringat så mycket tid i trailern under ett riv som denna gång, vi packade till och med halva ljustrailern. Så att det pratades så mycket strunt vet i tusan om jag går med på...

Jerker, tyckte du sa att du hette Erik? Hål i underläppen?

För övrigt var humpet på rivet det bästa jag haft på Arvika. Alla var inte så starka men dom fattade rätt snart att det hängde på dom själva när dom fick gå hem. De två som fungerade för två år sedan var där även denna gång och gjorde ett fantastiskt jobb. Jag skickade hem drygt halva humpet det året på grund av blyarsle och lim i fickorna. Annars var det som vanligt, bara en lastmaskin, totalt värdelös catering och förvirrade huvudfunktionärer. De byts för ofta så det är inte deras fel. Totalt sett var det hur kul som helst. Tobbe, Fredrik, Fredrik och Henrik är världens bästa att jobba med!

6 pers på Alphat var lite kul, dessutom höll dom på att tappa en B1:a, det var för övrigt inte vårt rivhump utan våra stagehands som gjorde den insatsen.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Skriv svar